سگ‌های بلاصاحب آذرشهر زنده‌گیری می‌شوند

شهردار آذرشهر از آغاز عملیات زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب سطح شهر خبر داد و گفت: معضل سگ‌های سرگردان و بلاصاحب، مختص آذرشهر نیست و این مشکل در تمام شهرهای کشور وجود دارد.

میثم مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب سطح شهر به صورت ویژه از آخرین روزهای اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معضل سگ‌های سرگردان و بلاصاحب تنها مختص آذرشهر نیست و این مشکل در تمام شهرهای کشور وجود دارد، افزود: آذرشهر به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند؛ چراکه سگ‌های زیادی از روستاها و مناطق اطراف وارد شهر می‌شوند.

شهردار آذرشهر با تاکید بر اینکه تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح شهرستان باید نسبت به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقدام کنند، خاطرنشان کرد: دو مسئله مهم در خصوص افزایش جمعیت سگ‌ها در سطح شهر مطرح است، نخست اینکه این سگ‌ها به راحتی به غذا دسترسی دارند و به آن‌ها غذارسانی می‌شود که همین امر موجب ورود سگ‌های بلاصاحب به داخل شهر شده است.

مقدم با تاکید بر اینکه مسئله دوم، قرار دادن پسماندهای خانگی در کنار خیابان است که این موضوع نیز بر افزایش جمعیت سگ‌ها تأثیر دارد، اضافه کرد: تا زمانی که این دو مسئله حل نشود، کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب دشوار خواهد بود.

به گزارش ایمنا، آذرشهر یکی از شهرهای باختری استان آذربایجان‌شرقی است. جمعیت این شهر بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۴۴٬۸۸۷ نفر بوده و نهمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

کد خبر 577650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.