ارتکاب جرم در نیروهای مسلح نتایج زیان‌بارتری نسبت به جرم عموم افراد دارد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با تأکید بر اینکه با اقتدار و محکم با فرد مجرم در نیروی مسلح برخورد می‌شود، گفت: اگر نیروی مسلح از معیار منحرف‌ شده و مرتکب جرم شوند نتایج زیان‌بار آن جرم به‌مراتب بیشتر و بالاتر از جرم افراد عادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان امروز چهارشنبه_ چهارم خردادماه _ در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان قضائی نیروهای مسلح، صیانت از نیروهای مسلح کشور است، اظهار کرد: بیشتر امنیت کشور مرهون نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر، معتقد و مکتبی و در رکاب مردم است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه این ویژگی‌ها در نیروی مسلح مشاهده می‌شود.

وی افزود: در هر مکانی احتمال تهدید وجود دارد و دشمن به دنبال نفوذ در نیروهاست و وظیفه ما شناسایی عواملی است که می‌تواند خللی به‌سلامت و اقتدار این نیروها وارد کند. پیش از هر چیز به دنبال پیشگیری از مسائل و مشکلات و وقوع جرم در این نیروها هستیم، در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی این پیشگیری دنبال می‌شود و در این راستا کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: کمترین میزان وقوع جرایم در بین نیروهای مسلح کشور و به نسبت، در استان مرکزی مشاهده می‌شود و این مهم نشانگر اهتمام فرماندهان و مسئولین در سازمان قضائی و عقیدتی و سیاسی‌ها و نظارت‌های آن‌هاست و سلامت نیروهای مسلح نتیجه این اقدامات است.

وی ادامه داد: اگر همین حداقل‌ها وجود داشته باشد و نیروها مرتکب جرمی شوند، در این زمان، رسالت دوم اجرایی می‌شود و بااقتدار و محکم با فرد مجرم در نیروی مسلح برخورد قاطع می‌شود، چراکه اگر نیروی مسلح از معیار منحرف‌شده و مرتکب جرم شوند نتایج زیان‌بار آن جرم به‌مراتب بیشتر و بالاتر از جرم افراد عادی است.

به گزارش ایمنا، سازمان قضائی نیروهای مسلح بخشی از قوه قضائیه در کشور و تنها مرجع قضائی اختصاصی پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی کشور است که از دادسراها و دادگاه‌های نظامی تشکیل شده است.

کد خبر 577633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.