شهرهای آمریکایی با بیشترین قابلیت تردد دوچرخه‌های الکتریکی

گزارش‌ها حاکی است که چنانچه مردم شهرهای آمریکایی، سفرهای کوتاه خود را با دوچرخه‌های الکتریکی انجام دهند، آن‌گاه انتشار کربن در کشور به میزان ۲۷۳ هزار متریک تن در روز کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا، حتی مسیرهای کوتاه شهری را به وسیله خودروهای موتوری انجام می‌دهند که این کار، انتشار چشمگیر کربن و در نتیجه آلودگی را برای آن‌ها در پی داشته است. طبق آخرین آمار ارائه شده، در حال حاضر حدود ۲۷۶ میلیون خودرو در سراسر ایالات متحده آمریکا تردد می‌کند و همین امر بر وابستگی مصرف‌کنندگان به استفاده از آن‌ها حتی برای سفرهای کمتر از پنج مایل افزوده و به تولید ۵۵۱ هزار و ۹۴۰ متریک تن گاز دی‌اکسیدکربن در روز در محدوده پنج‌مایلی منجر شده است.

این در حالی است که داده‌های حاصل از اداره آمار آمریکا و سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور نشان می‌دهد که بسیاری از شهرهای سراسر کشور از قابلیت بالایی برای جایگزینی تردد از طریق وسایل نقلیه موتوری با دوچرخه‌های الکتریکی برخوردار است که در صورت تحقق این کار، انتشار گازهای آلاینده در سراسر آمریکا به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. واشنگتن دی. سی، رودآیلند، ماساچوست، کنتیکت و اوهایو در لیست پنج ایالت کشور با بیشترین قابلیت جایگزینی خودروها با دوچرخه‌های الکتریکی قرار دارد که به طور میانگین، بیش از ۵۷ درصد سفرهای آن‌ها با خودرو در مسیرهایی با کمتر از پنج مایل انجام می‌شود.

محققان مدعی شده‌اند که چنانچه در کالیفرنیا، استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی جایگزین تنها هشت درصد از سفرها از طریق وسایل نقلیه موتوری شود، آن‌گاه روزانه به میزان ۴۰۷۸ متریک تن دی‌اکسیدکربن ذخیره خواهد شد. البته در بسیاری از سایر شهرهای آمریکا، میزان انتشار کربن در سطح بالاتری نسبت به پنج ایالت نامبرده قرار دارد، با این حال نرخ سفرهای کوتاه از طریق وسایل نقلیه موتوری در این ایالات بالاتر است و در نتیجه جایگزینی استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی در آن‌ها می‌تواند بیشترین نقش را در کاهش انتشار گازهای آلاینده ایفا کند.

شهرهای آمریکایی با بیشترین قابلیت تردد دوچرخه‌های الکتریکی

کد خبر 577612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.