۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
پراگ به دنبال جذب گردشگران عرب

مدیران شهر پراگ در حال تمدید و معرفی خطوط پرواز مستقیم برای جذب بازدیدکنندگان از ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و اروپا هستند تا رونق گردشگری را به شهرشان بازگردانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه پراگ، اداره‌های گردشگری این شهر و جمهوری چک برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی بین‌المللی برای تسریع بازگشت گردشگران و توسعه ارتباطات پروازی متحد شده‌اند. بر اساس داده‌های اداره آمار چک، گردشگران استقبال بسیار خوبی در سال ۲۰۲۲ کرده‌اند زیرا در سه ماهه اول، ۲.۸ میلیون مهمان در هتل‌های چک اقامت داشته‌اند. این رقم در مقایسه با ۲۸۰ هزار نفر در سال گذشته، قابل توجه است.

با وجود این افزایش تعداد، آژانس گردشگری جمهوری چک گزارش می‌دهد که اکثریت ۲.۸ میلیون مهمان، از کشورهای همسایه اروپایی بودند. به عبارت دیگر، کاهش قوانین و محدودیت‌های کووید -۱۹ هنوز باعث جذب گردشگران از خارج از کشور نشده است.

پراگ به دنبال جذب گردشگران عرب

با کمپین جدید، این سه نهاد اکنون به دنبال تمرکز بر جذب گردشگران از مناطق مختلف هستند. به طور خاص، فرودگاه پراگ بازدیدکنندگانی از ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد، اداره گردشگری چک بر خاورمیانه تمرکز خواهد کرد و سازمان گردشگری شهر پراگ برای جذب گردشگران از بازارهای منتخب اروپا اقداماتی انجام خواهد داد.

فرانتیشک سیپرو، رئیس اداره گردشگری شهر پراگ، توضیح داد که چگونه پایتخت به دنبال جذب گردشگر است و اعلام کرد که کمپین دیجیتالی اقامت در پراگ را در ماه ژوئن راه‌اندازی خواهد کرد و از داده‌های رفتاری "مسترکارت" برای هدف قرار دادن گروه‌هایی از مردم که علایق خاص مانند تاریخ یا غذاشناسی دارند، استفاده و آن‌ها را تشویق خواهد کرد که شب‌های بیشتری را در پراگ بگذرانند و در واقع پول بیشتری را خرج کنند.

این کمپین در مجموع ۱۴ کشور را هدف قرار خواهد داد و بیشتر بر تبلیغات در عربستان سعودی و کویت تمرکز خواهد کرد که ساکنان آن می‌توانند کمبود فعلی گردشگران از آسیا و روسیه را جایگزین کنند.

در ماه‌های اخیر، پایتخت چک پروازهای مستقیم متعددی را تمدید و راه‌اندازی کرده است. مدیر هوانوردی در فرودگاه پراگ، یاروسلاو فیلیپ، در این مورد گفت: "هدف ما حمایت از سرگیری پروازهای مستقیم و تقاضا برای سفر به کلان‌شهر پراگ و البته کل جمهوری چک است. پراگ بزرگترین جاذبه برای مسافران خارج از کشور است و همیشه خواهد بود. بر اساس تقاضای آنها است که ارتباطات هوایی معرفی می‌شود. چکی‌ها نیز فرصت بیشتری برای انتخاب و بازدید از مقاصد خارج از کشور را خواهند داشت."

پراگ به دنبال جذب گردشگران عرب

کد خبر 577604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.