امسال هر مدرسه شهریه‌ متفاوتی دارد/اختصاص ۳۵درصد شهریه به سند تحول

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه امسال الگوی شهریه مدارس به‌صورت درصدی اعلام نمی‌شود، گفت: الگوی شهریه مراکز غیردولتی به استان‌ها تفویض اختیار شده است، البته این الگو امسال نسبت‌به سال گذشته تغییراتی هم داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد محمودزاده درباره شهریه مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: الگوی تعیین شهریه مدارس به آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است و در فضای مجازی و به صورت حضوری نیز جلساتی در این باره برگزار شد.

وی از ایجاد تغییراتی در رویکرد تعیین شهریه خبر داد و افزود: امسال ۳۵ درصد الگوی شهریه به اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین، رویکردهای تربیتی و فرهنگی مدارس، آموزشی دیگر حوزه‌ها و سهم مدارس در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی اختصاص دارد و این موضوعات را می‌توان مطالبه جدی سازمان دانست.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آماده‌سازی و بسترسازی از پایه برای موضوعات عنوان شده در حال انجام است، گفت: اوایل نیمه دوم خردادماه این الگوی شهریه مشخص می‌شود؛ امسال الگوی شهریه به‌صورت درصدی اعلام نمی‌شود و هر مدرسه متناسب با الگوی شهریه و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، شهریه‌ای متفاوت دارد، برای سال‌های آینده هم برنامه‌های خوبی مدنظر است که شهریه سمت‌وسو جهت‌گیری مناسبی پیدا کند.

تفویض اختیار الگوی شهریه به استان‌ها

وی درباره افزایش شهریه مراکز غیردولتی گفت: الگوی شهریه مراکز غیردولتی به استان‌ها تفویض اختیار شده، البته این الگو امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است.

محمودزاده با اشاره به گنجانده شدن موارد جدیدی برای کیفیت‌بخشی در الگو، افزود: بر این اساس قرار نیست فقط با توجه به فضا، معلم، تجهیزات و امکانات بسنده کرد بلکه به دنبال این هستیم که آموزش در مراکز آموزشی مانند کلاس‌های کنکور و زبان با موضوع کیفیت‌بخشی دنبال شود؛ البته زمان افزایش شهریه مراکز غیردولتی براساس سال شمسی تعیین می‌شود.

به گزارش ایمنا، اواخر اردیبهشت‌ماه نیز اعلام شد که مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده به سه درجه یک، دو و سه رتبه‌بندی می‌شود و خانواده‌ها با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir می‌توانند از رتبه هر مدرسه مطلع شوند و شهریه را متناسب با رتبه مدرسه بپردازند. مدارس غیرانتفاعی، مبلغی با عنوان شهریه را در زمان ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند که معمولاً هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره‌بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق‌برنامه را دربرمی‌گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه‌ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع شده، متفاوت است.

کد خبر 577580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.