احداث بزرگراه ۱۲۰ کیلومتری دوچرخه در شهر صنعتی لهستان

مدیران شهرستان‌های مختلف شهر کاتوویتسه لهستان، طرحی را برای تسهیل دوچرخه‌سواری بین مناطق تهیه و تأیید کردند که بر اساس آن ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه دوچرخه در این شهر احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمایندگان ۱۱ دولت محلی لهستان در شهر کاتوویتسه ملاقات و با ساخت ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه دوچرخه موافقت کردند. مسئولان شهری در مجموع بر احداث هشت خط به توافق رسیدند که در نهایت گردش پایدار بین مناطق طرح مور نظر را فراهم می‌آورد.

اجرای این توافقنامه که از بیستم ماه می آغاز می‌شود، به صورت مرحله‌ای خواهد بود، به طوری‌که ابتدا سه شهرستان بنجن، خوژوف، دومبرووه گورنیچا و منطقه چلاچ در سال ۲۰۲۳ میزبان آن خواهند بود و در سال ۲۰۲۴ سایر مناطق کاتوویتسه نیز دارای این خطوط خواهند شد.

مقامات شهرها اکنون نیز در حال رایزنی با شرکت‌های خصوصی هستند تا اطمینان حاصل شود که خدمات دوچرخه عمومی شهری برای همه در دسترس خواهد بود.

احداث بزرگراه دوچرخه در شهر صنعتی لهستان

بزرگراه‌های دوچرخه، مسیرهای دوچرخه‌سواری سریعی هستند که عمدتاً از جاده و ترافیک ماشین جدا شده‌اند و امکان جابه‌جایی ایمن را بین مناطق مختلف کلان‌شهر فراهم می‌کنند.

ایجاد این شبکه بزرگ دوچرخه‌سواری، یکی از فعالیت‌های راهبردی است که با همکاری شهرداری‌های این کلان‌شهر انجام می‌شود. تأسیس این بزرگراه، به طور کامل از بودجه سازمان اداری و یارانه‌های خارجی تأمین می‌شود.

مقامات محلی انتظار دارند که با انجام این کار، رفت‌و آمد به محل کار را بهبود بخشند. آنها همچنین امیدوارند که ساکنان را متقاعد کنند که داشتن دوچرخه ارزشمند است و در راستای ترویج دوچرخه‌سواری نیز برنامه‌های تبلیغی بسیاری را انجام داده‌اند.

کد خبر 577558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.