اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس سوگند یاد کردند

اعضای جدید هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی که در سومین سال مجلس یازدهم با رای نمایندگان انتخاب شدند، سوگند یاد کردند.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه _چهارم خردادماه ۱۴۰۱_ مجلس شورای اسلامی انتخابات هیئت رئیسه مجلس در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران، اعضای جدید هیأت رئیسه سوگند یاد کردند.

متن سوگند هیئت رئیسه به این شرح است:

«من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم.»

در این انتخابات پس از رأی‌گیری که به صورت کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رأی موافق از مجموع ۲۸۱ رأی اخذ شده برای سومین سال بر کرسی ریاست تکیه زد.

همچنین بر اساس آرا، عبدالرضا مصری (۱۶۸ رأی) و علی نیکزاد (۱۶۸ رأی) به عنوان نایب‌رییسان مجلس انتخاب شدند.

به دلیل اینکه آرای نایب‌رییسان برابر بود، قالیباف قرعه‌کشی انجام داد تا نایب رئیس اول و دوم انتخاب شوند، در این قرعه‌کشی علی نیکزاد به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد.

با برگزاری انتخابات هیئت رییسه اجلاسه سوم سیدنظام موسوی با ۱۵۳ رأی، علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رأی و محمدرضا دشتی‌اردکانی با ۱۳۹ رأی برای ناظری مجلس انتخاب شدند.

علاوه بر این سیدمحسن دهنوی با ۱۶۵ رأی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با ۱۱۰ رأی، محمد رشیدی با ۱۰۱ رأی، علی کریمی‌فیروزجایی با ۱۰۱، احمد امیرآبادی با ۹۸ رأی و علی نادری با ۸۹ رأی برای دبیری مجلس یازدهم در اجلاسیه سوم انتخاب شدند.

کد خبر 577547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.