تمجید اسطوره سابق تیم ملی فرانسه از امباپه

هانری از ماندن امباپه در پاری‌سن‌ژرمن خوشحال است و باور دارد این تصمیم به سود لیگ فوتبال فرانسه خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، «تیری هانری» اسطوره باشگاه آرسنال و تیم ملی فرانسه به تمجید از تصمیم کیلیان امباپه برای ماندن در پی‌اس‌جی پرداخت و تاکید کرد که این انتخاب می‌تواند برای باشگاه او و لیگ فوتبال فرانسه مؤثر باشد.

هانری می‌گوید ماندن کیلیان امباپه در پاری سن ژرمن برای فوتبال فرانسه حیاتی بود و اگر امباپه تصمیم به ترک تیمش به مقصد مادرید می‌گرفت، پی‌اس‌جی و لیگ فرانسه قدرت خود را تا حد زیادی از دست می‌داد.

کیلیان امباپه ستاره تیم پاری سن ژرمن برای مدت‌ها به تیم رئال مادرید لینک شده بود و در پنجره جاری، بسیاری از باشگاه‌ها انتظار داشتند که این بازیکن بالاخره راهی اسپانیا شود. فلورنتینو پرز به عنوان مدیرعامل باشگاه رئال مادرید تلاش‌های زیادی برای جذب امباپه انجام داد اما سرانجام این بازیکن تصمیم گرفت در کشور خود به فوتبال خود ادامه دهد.

درحالی‌که قرارداد امباپه با باشگاه پی اس جی در همین تابستان به پایان می‌رسید، او یک قرارداد چهارساله جدید را با آن‌ها به امضا رساند که از لحاظ مالی مزایای بسیار زیادی برای او به همراه خواهد داشت. تیری هانری که خود یکی از نمادهای فرانسوی فوتبال است، اعتقاد دارد تصمیم امباپه تنها نشان دادن قدرت پاری‌سن‌ژرمن در امضای یک قرارداد جدید نیست، بلکه یک لحظه حیاتی برای کل فوتبال فرانسه محسوب می‌شود.

تیری هانری گفت: بدیهی است که کیلیان تصمیم گرفت بماند. این برای فوتبال فرانسه یک اتفاق بسیار بزرگ است. من و همه مردم گمان می‌کردند که او در نهایت این تیم را ترک کند. فکر می‌کنم حتی در برهه‌ای خود او نیز اعتقاد داشت که دیگر زمان ترک پی اس جی فرا رسیده اما همه چیز برخلاف انتظار رقم خورد.

کاپیتان سابق باشگاه آرسنال اضافه کرد: فکر می‌کنم او در لحظه‌های آخر نظرش را تغییر داد. نمی‌دانم دقیقاً چه چیزی باعث شد نظرش را تغییر دهد، اما مطمئناً می‌توان گفت که او مسائل زیادی را در نظر داشته و یک ذهنیت عمیق باعث شده تا ماندن را به رفتن ترجیح دهد. وقتی رئیس‌جمهور به او زنگ زد تا برای ماندن متقاعدش کند، واقعاً دیوانه کننده بود.

وی تصریح کرد: ماندن امباپه در پی‌اس‌جی نشان می‌دهد که این تیم در کنار پول، قدرت زیادی نیز دارد. البته از سوی دیگر تصمیم امباپه نیز کاملاً به مسائل مالی مربوط نمی‌شود و او می‌توانست با دریافت دستمزد بسیار بالایی، مسیر فوتبالی خود را تغییر دهد. دوست دارم باور کنم که او به پروژه ورزشی پاریس ایمان داشت و به همین خاطر تصمیم گرفت در جوانی و اوج به کار خود ادامه دهد.

هانری در پایان صحبت‌هایش افزود: بدون شک تصمیم امباپه باعث خوشحالی همه مردم فرانسه شده است. تیم ملی کشورمان مدافع عنوان قهرمانی در جام جهانی است و اگر بازیکنی در سطح کیلیان امباپه از فوتبال فرانسه فاصله بگیرد، بدون شک باشگاه‌ها ضرر زیادی خواهند کرد؛ چراکه بازیکنی با استانداردهای او به ندرت وجود دارد و زمانی که چنین ستاره‌ای را از دست بدهید، جایگزین کردن او بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش ایمنا، کیلیان امباپه در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم گرفت در پاری سن ژرمن با حقوقی هنگفت به کار خود ادامه دهد و از پیوستن به تیم رئال مادرید منصرف شد.

کد خبر 577545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.