همایش روز جهانی تکواندو نیاز به کمک همه ارگان‌ها دارد/برخی باشگاه‌ها قول همکاری داده‌اند

چند گروه نمایش خوب در اصفهان داریم. سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا نتوانستیم چیزی را که مدنظر بود به صورت کامل اجرا کنیم. برگزاری جشنواره «روز جهانی تکواندو» خارج از توان هیئت است که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، باید از کمک همه ارگان‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیزدهم شهریورماه روز جهانی تکواندو است که اصفهان پیشنهاد میزبانی همایشی برای این رویداد را به فدراسیون تکواندو تقدیم کرده و با موافقت هادی ساعی رئیس این فدراسیون همراه شده است.
هیئت تکواندوی استان اصفهان، سال گذشته نیز به مناسبت این روز همایشی داشت؛ اما شیوع کرونا در کشور اجازه نداد که مراسمی مفصل با حضور حداکثری علاقه‌مندان به تکواندو برگزار شود.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با شهرام الله‌آبادی رئیس هیئت تکواندوی استان درخصوص همایش روز جهانی تکواندو، دیداری با «جواد محمدی»، ارتباط هیئت تکواندوی اصفهان با فدراسیون تکواندو و همکاری باشگاه‌های بزرگ اصفهان داشته که در ادامه می‌خوانید:

برنامه میزبانی اصفهان برای روز جهانی تکواندو چیست؟

در مجمع عمومی هیئت تکواندو استان اصفهان، روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان پیشنهاد داد، برای روز جهانی تکواندو اصفهان همایشی داشته باشد که مورد استقبال قرار گرفت و امیدوارم بتوانیم این کار بزرگ را انجام دهیم.

درخصوص این موضوع با رئیس فدراسیون هم صحبتی داشتید؟

رئیس فدراسیون در مجمع حضور داشت و زمانی که این پیشنهاد را شنید، ابراز موافقت کرد.

با این تفاسیر هادی ساعی اگر برای همایش روز جهانی تکواندو به اصفهان سفر کند، برای سومین بار به این شهر خواهد آمد
هر زمان هادی ساعی را دعوت کردیم، پذیرفته که به اصفهان بیاید و نه تنها شهر ما بلکه به اکثر استان‌ها سفر می‌کند. اگر برای همایش روز جهانی تکواندو، شاهد حضور رئیس فدراسیون تکواندو در اصفهان باشیم، در سال جاری سومین بار است که وی به اصفهان سفر می‌کند. حضور ساعی در اصفهان موجب شد او به باشگاه‌های بزرگ مثل گیتی‌پسند، سپاهان و ذوب‌آهن برود و برنامه مجمع هیئت تکواندو در حاشیه دیگر کارها قرار بگیرد.

رابطه فدراسیون تکواندو با هیئت تکواندوی استان چگونه است؟ نظر ساعی راجع به اصفهان چیست؟
وقتی هادی ساعی به عنوان یک برند ورزشی و یک ورزشکار تاریخ‌ساز به اصفهان می‌آید، در سطح شهر مردم او را می‌شناسند، عکس می‌گیرند و باشگاه‌ها نیز از حضور وی استقبال می‌کنند. در سفرهای قبل به باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و گیتی‌پسند سر زدیم و وعده‌هایی داده شد که از تکواندو حمایت کنند، اما این باشگاه‌ها نیز مشکلات خود را دارند. حضور ساعی باعث می‌شود نگاه ویژه به تکواندو بیشتر شود. وقتی در باشگاه سپاهان عنوان شد که تکواندوی اصفهان جمعیت زیادی دارد و در ۲۸ شهرستان فعال است، تعداد زیادی بازیکن ملی‌پوش و مربی داریم و حتی در بیشتر رشته‌ها کاپیتان تیم، اصفهانی است، این موضوع موجب شگفتی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد. حضور ساعی باعث می‌شود بتوانیم در باشگاه‌های بزرگ حضور پیدا کنیم و رزومه خود را بگوییم.

برنامه هیئت تکواندو استان برای روز جهانی تکواندو که سیزدهم شهریورماه است چه برنامه‌ای دارد؟

چند گروه نمایش خوب در اصفهان داریم که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم آن چیزی را که مدنظر بود، به صورت کامل اجرا کنیم. برگزاری این جشنواره خارج از توان هیئت است که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، باید شهرداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان و بسیج و دیگر ارگان‌ها پای کار بیایند و حمایت کنند.

همایش روز جهانی تکواندو نیاز به کمک همه ارگان‌ها دارد/برخی باشگاه‌ها قول همکاری داده‌اند

هفته‌های گذشته جواد محمدی به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب شد، آیا درخصوص امور هیئت با او جلسه‌ای داشتید؟

مسابقات انتخابی تیم ملی بود که همراه با دبیر فدراسیون تکواندو، جلسه‌ای با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان داشتیم و استقبال گرمی صورت گرفت. محمدی را از ذوب‌آهن می‌شناسم، با ورزش بیگانه نیست و صحبت‌های ما را یادداشت کرد. اصفهان جایی را به عنوان خانه تکواندو ندارد و سالنی که موجود است ظرفیتی کمی دارد، حدود یک ماه پیش با سیدمحمد طباطبایی مدیر سابق اداره کل صحبت‌هایی شد و قرار بر این بود زمین پنج هزار متری در اختیار هیئت قرار گیرد و این موضوع را هم با محمدی مطرح کردیم که استقبال کرد و قرار است زمین‌ها را ببینیم. برای ساخت این زمین‌ها، رئیس فدراسیون گفته است از جیب خودش هزینه می‌کند و خیران هم باید کمک کنند تا کار انجام شود.

آیا باشگاه‌های گیتی‌پسند، سپاهان و ذوب‌آهن به هیئت تکواندو اصفهان کمکی می‌کنند؟

گیتی‌پسند و ذوب‌آهن قول همکاری داده‌اند، اما هنوز صحبتی با ما نداشتند. هیئت مدیره سپاهان نیز قرار شده جلساتی داشته باشند و مصوبات آن‌ها درخصوص تکواندو و میزان کمک این باشگاه مشخص شود؛ چراکه مسابقات ما در حال شروع شدن است و باید هرچه زودتر این موضوع را پیگیری کنند.

صحبت پایانی؟

از باشگاه‌ها، ارگان‌ها، شهرداری، آموزش و پرورش و ارتش می‌خواهیم کمک‌هایی را به هیئت تکواندو داشته باشند؛ چراکه زیرساخت‌های خوبی در این سازمان‌ها وجود دارد. استاندار باید به عنوان بزرگ ما ورود کند تا بتوانیم از زمان‌های خالی و بدون استفاده سالن‌های شهرداری یا آموزش و پرورش استفاده کنیم؛ متأسفانه اطلاع رسانی و همکاری بین برخی از ارگان‌ها انجام نمی‌شود. ما نمی‌توانیم میزبان مسابقات جهانی باشیم؛ زیرا زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و سالن‌های استاندارد کم است و در برخی شهرها نیز اصلاً این مورد وجود ندارد.

کد خبر 577526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.