ولایت‌مداری، مهم‌ترین پیام فتح خرمشهر است

یک رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه تبعیت محض از اوامر ولی‌فقیه، مهم‌ترین پیام فتح خرمشهر بود، گفت: در آن زمان همه نگاه‌ها به امر امام خمینی (ره) معطوف شده بود و امروز هم راه سربلندی ما برای عبور از موانع و پیچ‌های تاریخی پیش‌رو، ولایت‌مداری و ولایت‌محوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر حبیبی عصر امروز -سوم خردادماه- در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت آزادسازی خرمشهر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فتح خرمشهر درس‌های عبرت‌آموز زیادی برای جامعه امروزی به همراه دارد و نباید تنها به برگزاری مراسم‌های گرامیداشت اکتفا کرد.

وی افزود: چنانچه تاریخ کشور را به خصوص در دو قرن اخیر مرور کنیم، با جنگ‌هایی روبه‌رو می‌شویم که به ملت ما تحمیل شد، جنگ روسیه با ملت ایران، در معاهده هرات و جنگ‌های اول و دوم جهانی از جمله این جنگ‌ها بود که مردم ما، آن‌ها را تجربه کردند و چون بخش‌هایی از کشور طی این جنگ‌ها جدا شد، این جنگ‌ها از یاد نخواهد رفت.

حبیبی با بیان اینکه در سی‌ویکم شهریور ماه ۱۳۵۹، کشور ما از سوی عراق و بیش از ۳۰ کشور حامی دولت صدام مورد حمله نظامی قرار گرفت، گفت: جنگ زمانی به ما تحمیل شد که رئیس جمهور وقت با رهبری عناد داشت، ناامنی و بی‌ثباتی در کشور بسیار بود و نیروهای مسلح هم مورد تحریم قرار داشتند.

وی افزود: مجموع این عوامل موجب شد تا دشمن، خرمشهر و ۱۱ شهر دیگر را در حمله خود به خاک کشورمان تصرف کند؛ از سوی دیگر، دوگانگی سیاسی در کشور همچنان وجود داشت و چهار عملیات بزرگ کلاسیک هم در برابر دشمن با شکست مواجه شد به نحوی که تصور می‌شد، امکان شکست دشمن و ادامه جنگ وجود ندارد؛ در این شرایط به نظر می‌رسید که راهی جز تسلیم شدن برای کشورمان باقی نمانده است.

حبیبی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جریان عملیات بیت‌المقدس در حالی که شاهد توطئه‌های دشمنان در مرزهای غرب و شمال غرب کشور بودند، با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح ایستادگی کردند، تصریح کرد: آنها با تکیه بر ایمان الهی و پیروی از اوامر امام (ره) توانستند، خرمشهر را آزاد کنند.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت خداوند به ملت ایران بود، گفت: عملیات افتخارآمیز بیت‌المقدس که موجب فتح خرمشهر شد، ورق جنگ را به نفع کشورمان برگرداند و ضمن شکستن هیمنه استکبار جهانی، موجب تثبیت اقتدار ملت ایران شد.

حبیبی افزود: اگر بخواهیم در شرایط کنونی موفق به فتح خرمشهرهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بشویم، باید تفکر حاکم بر رزمندگان در دوران دفاع مقدس را مدنظر قرار دهیم.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه تبعیت محض از اوامر ولی فقیه، مهم‌ترین پیام فتح خرمشهر بود، گفت: در آن زمان همه نگاه‌ها به امر امام خمینی (ره) معطوف شده بود و امروز هم راه سربلندی ما برای عبور از موانع و پیچ‌های تاریخی پیشرو، ولایت‌مداری و ولایت‌محوری است.

وی افزود: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آنها هستیم و باید از فتح و آزادسازی خرمشهر؛ این شهر قهرمان، نماد استقامت و پایداری درس بگیریم.

حبیبی تصریح کرد: پیام بعدی فتح خرمشهر این است که در اوج سختی‌ها با استقامت و پایداری به امید دست یابیم، زیرا در ماجرای خرمشهر با وجود هجمه‌های شدیدی که دشمن داشت و هرلحظه خبر سقوط شهر شنیده می‌شد، اما به دلیل پایداری، استقامت و خدا باوری توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و باز هم تجلی آیات الهی را به تماشا نشستیم.

وی گفت: در جریان آزادسازی خرمشهر، زمانی که چشم به خدا دوختیم و از تکیه دادن به قدرت‌های غرب و شرق چشم‌پوشی کردیم، خدا نیز نصرت را شامل حال ما کرد و بدون آنکه ابرقدرتی از ما حمایت کند و یا بخواهیم حقارت و تسلیمی را در برابر قدرتی تحمل کنیم با آزادی و سرافرازی، خداوند بدون منت و بدون حقارت این پیروزی بزرگ را شامل حال ما کرد.

کد خبر 577478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.