احتمال شیوع گسترده آبله میمون چقدر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از امکان محدود کردن سرایت ویروس آبله میمون خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون چندین مورد ابتلاء به آبله میمون در ۱۶ کشور در قاره‌های اروپا، آمریکا و استرالیا گزارش شده است. ویروس آبله میمون بیشتر در مناطق مرکزی و غربی آفریقا شیوع پیدا می‌کند. شمار مبتلایان به این بیماری ممکن است افزایش پیدا کند، اما سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که خطر شیوع گسترده ویروس آبله میمون کم است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که وضعیت کنونی بیماری آبله میمون مهارشدنی است. در کشورهایی که ویروس آبله میمون در آن‌ها بومی نیست، می‌توان انتقال ویروس بین انسان‌ها را متوقف کرد. با وجود اینکه میزان فعلی شیوع ویروس آبله میمون در خارج از آفریقا در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه است، اما میزان شیوع آن به اندازه ویروس کرونا نیست.

به گفته محققان، تاکنون شواهدی ارائه نشده است که نشان دهد ویروس آبله میمون جهش پیدا کرده است، ویروس‌های این گروه معمولاً جهش نمی‌کنند و باثبات هستند. یک مقام ارشد بهداشتی اروپا اخطار داده که بعضی از افراد ممکن است بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلاء به آبله میمون قرار داشته باشند. علائم این بیماری شامل تب، خارش پوست و کهیر، زخم شدن پوست، سردرد، التهاب، درد عضلانی و بی‌حالی می‌شود، راه درمان آن نیز مصرف داروهای ضدویروس و واکسن آبله است.

کد خبر 577439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.