اعضای شورا شهردار جدید را انتخاب و به شهروندان معرفی کنند

فرماندار شهرستان آستارا گفت: حکم «میثم الوان پور» شهردار منتخب آستارا توسط مراجع ذی‌صلاح لغو و به فرمانداری ابلاغ شده است و وی دیگر شهردار نیست.

عنایت رضایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر آستارا از زمان آغاز به کار شورای دوره ششم، با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این مسئله هرگز به نفع شهر و شهروندان نبوده است.

وی افزود: زمانی که به سمت فرماندار شهرستان آستارا انتخاب شدم و حکم «میثم الوان‌پور» به عنوان شهردار از سوی استاندار گیلان صادر شد، به عنوان قوه مجریه با جدیت به دنبال اجرای حکم بودم اما تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا در جلسه حاضر نشدند.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: مواقعی که اعضای شورای اسلامی شهر با هم اختلاف نظر دارند، بر اساس قانون، فرمانداری آن را به شورای حل اختلاف استان ارجاع می‌دهد و زمانی که حکمی نهایی از سوی استانداری صادر شد، فرمانداری باید آن را به نحو احسن اجرا کند.

رضایی‌پور تصریح کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا، همواره اعضای شورای اسلامی شهر را راهنمایی و ارشاد کرده‌ام و از زمانی که مشغول به کار شده‌ام تاکنون برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات حاضر نشده‌اند و من اصلاً آنها را نمی‌شناسم و نمی‌دانم این افراد چگونه اعتماد مردم را جلب کرده و رأی آورده‌اند.

وی افزود: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا به دنبال انجام کار شخصی خودشان هستند و برای مردم کاری انجام نمی‌دهند و مقابل قانون ایستاده‌اند و حقوق و انتظارات شهروندان برای این افراد مهم نیست.

فرماندار شهرستان آستارا گفت: در حال حاضر حکم «میثم الوان پور» شهردار منتخب آستارا توسط مراجع ذی صلاح لغو شده است و وی دیگر شهردار نیست، بنابراین هر هفت نفر اعضای شورای اسلامی شهر آستارا باید هر چه سریع‌تر جلسه تشکیل بدهند و از بین گزینه‌های مدنظر خودشان شهردار جدید را انتخاب کنند.

رضایی پور با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص غیبت‌های متوالی سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا، از سوی استانداری گیلان هنوز به فرمانداری ابلاغ نشده است، افزود: از اعضای شورای اسلامی شهر انتظار داریم اختلاف‌ها را کنار بگذارند و با تشکیل جلسات و همکاری و تعامل، شهرداری را انتخاب کنند که برای شهر و شهروندان مفید باشد.

به گزارش ایمنا، در تاریخ نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ با حکم استاندار گیلان «میثم الوان پور» به عنوان شهردار آستارا منصوب شد، اما در بیست‌وچهارم اسفندماه، سه نفر از اعضای شورای شهر آستارا در دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی استان گیلان شکایتی مطرح کردند و خواستار رسیدگی و بررسی سابقه پنج سال مدیریت میانی ارائه شده از سوی «میثم الوان پور» شدند که در نهایت سال جاری، حکم شهردار منتخب آستارا توسط مراجع ذی‌صلاح لغو شد.

کد خبر 577412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.