گوگل خرامان خرامان وارد دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌شود!

گوگل به عنوان یک از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری حال حاضر دنیای دیجیتال، اقدامات کوچک و بزرگی را در راستای ورود خود به دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال برداشته است.

آمیت زاواری (Amit Zavery) از مدیران ارشد یکی از سرویس‌های شناخته شده گوگل یعنی گوگل کلاود اخیراً در ایمیلی از درخواست مشتریان برای پشتیبانی بیشتر از فناوری‌های مرتبط با وب ۳ و رمزارز پرده برداشته است. وب ۳، نسل بعدی نرم افزارهای اینترنتی است که با تاکید بر تمرکززدایی، کنترل بیشتر کاربران بر داده‌هایشان را امکان‌پذیر می‌کند.

سه ماه پس از آنکه شرکت آلفابت یعنی همان شرکت مادر گوگل، اعلام کرد در حال بررسی وب ۳ است، اکنون واحد رایانش ابری گوگل تیمی را برای تقویت وب ۳ تشکیل داده است.

در ایمیل معاون گوگل کلاود اینگونه آمده است که:

با این که جهان هنوز در مراحل اولیه استقبال از وب ۳ است اما بازار پتانسیل استفاده از این فناوری را به خوبی درک کرده است و مشتری‌ها به طرق روز افزونی خواستار افزایش فناوری‌ها مرتبط با وب ۳ و رمزارزها هستند.

بر اساس این ایمیل، قرار است تیم گوگل خدمات بک‌اند (Back-end) را به توسعه دهندگان نرم‌افزارهای وب ۳ ارائه دهند. مدیرعامل شرکت آلفابت، ساندار پیچای (Sundar Pichai) در کنفرانسی آنلاین با محوریت درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، استفاده از تیم گوگل کلاود را تنها راه رقابت با فناوری بلاکچین دانست.

استفاده ما از وب ۳، قطعاً متمرکز بر بلاک‌چین و فناوری‌های مشابه البته با کاربردهای گسترده‌تر است. بنابراین مسئولیت ما به عنوان یک شرکت، مشارکت در این اکوسیستم و ارزش افزایی است. از این رو، تیم گوگل کلاود قصد دارد بر اساس نیاز مشتری از قابلیت‌هایی مانند انجام معامله، ذخیره ارزش و استقرار محصولات جدید در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی کند.

شرکت گوگل از مدت‌ها پیش ضمن بررسی چگونگی انطباق آن با فضای کریپتو، آرنولد گلدبرگ (Arnold Goldberg) معمار محصولات سابق پی پال را برای مدیریت بخش پرداخت استخدام کرد. او زمانی که در شرکت پی‌پال بود اعلام کرد مشتریان می‌توانند از اکانت‌های خود برای خرید بیت کوین و اتریوم استفاده کنند.

مدیر بخش بازرگانی گوگل در هیمن رابطه در گفتگو با رسانه بلومبرگ عنوان کرده است که:

با افزایش و تکامل تقاضای کاربر، ما هم باید تکامل پیدا کنیم.

ارزهای دیجیتال وب ۳ را از کجا بخریم؟

کارشناسان زیادی نسبت به آینده روشن ارزهای دیجیتال وب ۳ ابراز خوش‌بینی کرده‌اند. از این رو، خرید ارز دیجیتال وب ۳ در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی پیدا کرده است.

صرافی رمزینکس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال، بستر لازم برای خرید بهترین ارزهای دیجیتال وب ۳ از جمله پولکادات، کوزاما، فایل کوین و بیت‌تورنت را فراهم کرده است.

کد خبر 577360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.