وضع مدارس در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دانشگاه‌ها هم بدتر است

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به آمارهای موجود در زمینه آسیب‌های اجتماعی، وضع مدارس از دانشگاه‌ها هم بدتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی باقرزاده، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص برنامه تقسیم‌کار بین‌سازمانی و وظایف دستگاه‌ها، اظهار کرد: نهادها وظایف مختلفی برعهده دارند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به تلفیق موضوعات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور است؛ همچنین تولید محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و به‌کارگیری فضاهای فرهنگی از دیگر وظایف این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی افزود: وزارت علوم نیز متعهد شده است تا در زمینه آموزش و توانمندسازی والدین و کارکنان مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام و به تولید راهنماها و منابع آموزشی استاندارد در این زمینه کمک کند. همچنین ساخت و پخش زیرنویس‌ها و تیزرهای تلویزیونی، تولید ویژه برنامه‌های آموزشی و پخش تولیدات و خلاقیت‌های هنری دانش‌آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز از وظایف صداوسیما است.

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش هم با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: با توجه به آمارهای موجود به نظرم وضعیت دانشگاه‌ها درحال‌حاضر بهتر از آموزش‌وپرورش است؛ برای اینکه به وضع بهتری برسیم، ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند توجه هستیم؛ درحالی‌که امکاناتی که در اختیار داریم مناسب با شرایط نرمال است؛ نه شرایطی که از نظر آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم.

به گزارش ایمنا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدرسه زیر نظر مدیر، به برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی، هدایت و ارزشیابی و پیگیری اجرای فعالیت‌های پرورشی مبادرت کرده و علاوه بر تصدی همه فعالیت‌های پرورشی، برای مشارکت دانش آموزان، معلمان و سایر کارکنان و اولیا زمینه‌سازی و تدبیر می‌کند.

امروز سه‌شنبه_ سوم خردادماه _ نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد خبر 577340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.