دلیل قرمزشدن فرم «ج» ثبت‌نام نهضت ملی مسکن چیست؟

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اطلاعات افراد در بانک مسکن، اداره ثبت اسناد و اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان‌ها برای فرم «ج» پایش می‌شود، گفت: برای ثبت‌نام نهضت ملی حتماً باید فرم «ج» توسط ارگان‌هایی که گفته شد، تأیید و سبز شود تا فرد وارد فرآیند ساخت این طرح شود.

حسن کحال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ثبت‌نام نهضت ملی مسکن و تکمیل اطلاعات فرم «ج»، اطلاعات افراد در بانک مسکن، اداره ثبت اسناد و اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌ها پایش می‌شود.

وی افزود: اگر افراد به هر نحوی در گذشته از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده باشند، این بانک فرم «ج» فرد را قرمز می‌کند؛ همچنین اگر فردی مالکیت شخصی یا دولتی داشته باشد فرم «ج» وی توسط اداره ثبت اسناد قرمز می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اگر فردی پیش از این مسکن مهر دریافت کرده یا از تسهیلات زمین دولتی با هر متراژی استفاده کرده یا منازل سازمانی به آنها واگذار شده باشد، اداره کل راه و شهرسازی فرم «ج» آن‌ها را در سیستم قرمز خواهد کرد.

کحال‌زاده اضافه کرد: براساس ماده ۱ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن، افرادی که سرپرست خانوار بوده و از تاریخ یکم فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی هستند یا افرادی که از بیست‌ودوم بهمن ۱۳۵۷ از امکانات هیچ یک از نهادهای عمومی دولتی شامل زمین، واحد مسکونی و یارانه خرید استفاده نکرده باشند، فرم «ج» آن‌ها سبز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم از علل و جزئیات فرم «ج» سبز و قرمز اطلاع ندارند. در نهضت ملی علاوه بر موارد گفته شده اگر فرد مالکیت شخصی نیز داشته باشد در نهضت ملی فرم «ج» وی قرمز می‌شود. برای ثبت‌نام نهضت ملی حتماً باید فرم «ج» توسط ارگان‌هایی که گفته شد، تأیید و سبز شود تا فرد وارد فرآیند ساخت این طرح شود.

کد خبر 577325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلوچزهی US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    واسم پیامک اومدوضعیت زمین قرمزه است ایا سبز میشه