حل بحران ۴۸ هزار خانه‌ خالی در لیسبون با "هکاتون" جوانان

شهرداری لیسبون با برگزاری هکاتون برای جوانان برنامه‌نویس شهر، قصد دارد مشکلات مرتبط با ۴۸ هزار منزل خالی از سکنه را حل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس اعلامیه وب‌سایت شهرداری لیسبون، این شهر دارای ۴۸ هزار خانه خالی از سکنه است که همین امر یک شکاف بزرگ در رسیدگی به مسائل مسکن ایجاد می‌کند. بنابراین مقامات تصمیم گرفته‌اند به خود شهروندان اجازه دهند تا بهترین راه‌حل را انتخاب کنند.

شورای شهر لیسبون به همراه مرکز رشد کسب‌وکار فناوری محلی این شهر، تصمیم گرفته‌اند تا هکاتونی به نام "HACKATHOME (Hackathon+HOME)" برگزار کنند که برای تولید ایده‌های خلاقانه، پایدار و مبتنی بر فناوری سازماندهی می‌شود.

هکاتون رویدادی است که در آن شهروندان برنامه‌نویس یا ساکنانی که دانش توسعه نرم‌افزار دارند، گردهم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

لیسبون بیش از ۴۸ هزار خانه خالی دارد و مسئولان می‌خواهند به دانش و پویایی اکوسیستم کارآفرینی برای تعریف سیاست‌های عمومی مبتنی بر هم‌آفرینی با شهروندان متوسل شوند.

حل بحران ۴۸ هزار خانه‌ خالی در لیسبون با "هکاتون" جوانان

فیلیپا روزتا، عضو شورای شهر در امور مسکن در این رابطه گفت: "در دسترس قرار دادن این خانه‌ها برای ساکنان یک مأموریت فوری است که نیاز به پاسخ‌های سریع تکنولوژیک دارد. مشارکت جوانان در این چالش با هدف مداخله دادن این نسل در تصمیم‌گیری‌ها است تا از توانایی آن‌ها در نوآوری‌های فناوری بهره ببریم."

شرکت‌کنندگان در این دوره از هکاتون شهری، ۲۴ ساعت فرصت خواهند داشت تا راه‌حلی مبتنی بر فناوری ابداع کنند که با فرآیندهای بوروکراتیک مبارزه می‌کند و روند ارائه اطلاعات در مورد خانه‌های خالی را برای کسانی که می‌خواهند خانه‌ای در لیسبون بخرند یا اجاره کنند، ساده می‌کند.

برای اجرای این هکاتون، حداکثر ۱۵ تیم انتخاب خواهند شد که هر کدام متشکل از سه تا پنج عضو دانشجو است که در زمینه‌های مختلف مانند فناوری، مدیریت بازرگانی، مهندسی یا معماری آموزش دیده‌اند. مأموریت آنها اندیشیدن به راه‌حل‌های دیجیتال و پایدار (در سطح اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی) است که می‌تواند در شهر برای تعدیل شکاف بین عرضه و تقاضای مسکن اجرا شود.

تیم برنده این هکاتون هفت هزار یورو، نفر دوم دو هزار یورو و نفر سوم با یک هزار یورو جایزه نقدی به خانه می‌رود.

حل بحران ۴۸ هزار خانه‌ خالی در لیسبون با "هکاتون" جوانان

کد خبر 577324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.