رسیدگی به پرونده حادثه آبادان بدون اغماض است

سخنگوی جدید قوه قضائیه ضمن همدردی با مردم آبادان و تأکید بر رسیدگی بدون اغماض به این پرونده گفت: پیشگیری از وقوع این‌گونه حوادث از سوی دستگاه‌های متولی یک اصل است تا شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود ستایشی امروز سه‌شنبه_ سوم خردادماه _در شانزدهمین نشست خبری در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه و در نخستین نشست در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پنجم خردادماه به نام حمایت از خانواده زندانیان نام‌گذاری شده است. خانواده زندانی وقتی از سرپرست خود محروم می‌شود باید از سایر حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوند. سازمان‌های متولی در این امر باید اهتمام ویژه‌ای را برای حمایت از خانواده زندانیان به‌کار گیرند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید صیاد خدایی، افزود: باز شاهد بودیم دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی، ذات شرربار خود را بار دیگر نشان دادند. یکشنبه و با شنیدن خبر ترور روز سختی برای همه ما بود و انشا الله بتوانیم کسانی که این ترور را انجام دادند با قاطعیت مقتدرانه به سزای عمل خود برسانند.

سخنگوی قوه قضائیه خطاب به مدعیان دروغین حمایت از بشر تصریح کرد: برای این افراد و کسانی که مدعی مقابله با تروریسم هستند پیامی دارم مبنی بر اینکه مسببان این حادثه به سزای خود می‌رسند. چهار دهه نظام جمهوری اسلامی این جنایات را دیده است. کوردلان با تلاش‌های خود به دنبال توقف حرکت نظام و مردم هستند اما باید بدانند ما از پا نخواهیم نشست.

وی به ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان اشاره و در ادامه افزود: ۱۰ نفر از عزیزان ما متأسفانه در این حادثه فوت و تعدادی زخمی شدند. با آبادانی‌های عزیز همدرد هستیم و این قول را به آن‌ها می‌دهیم که هرکسی در این فرایند مرتکب جرم شده باشد با قاطعیت برخورد می‌شود.

ستایشی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شرکت دارویی اکتورکو، اظهار کرد: پرونده موردبحث در دادگاه کیفری یک استان تهران شعبه پنج تحت رسیدگی است و فرآیندهای قضائی صورت گرفته و جلسه دادرسی پیش رو است. اگر دادگاه به نتیجه برسد که کسی تخلفی انجام داده حکمی در این رابطه صادر می‌شود. دوم مردادماه جلسه دادگاه این پرونده برگزار می‌شود.

وی در خصوص اعدام احمدرضا جلالی و احتمال مبادله وی با حمید نوری گفت: فرایند رسیدگی به اتهامات این فرد به پایان رسیده و حکم شرعی و قانونی صادر و پرونده در مرحله اجرای رأی است. موصول مبادله‌ای در رابطه با جلالی مطرح نیست. مسئله اجرای حکم هم در اختیار دادستانی است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کرسنت و شخص بیژن زنگنه وزیر سابق نفت گفت: این پرونده در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است و فرد موردنظر در دادگاه حضور یافته و پرونده در حال رسیدگی است. همچنین حق دسترسی و ملاقات و تماس با حمید نوری گرفته‌اند و سوال اینجاست که حقوق بشر کجاست؟ برای جامعه بین‌المللی متأسفم چراکه دو سال و نیم در زندان انفرادی به سر می‌برد.

وی در خصوص سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران اظهار کرد: بعد از مدت‌ها که گزارشگران مختلفی آمدند و نکاتی را به‌ناحق و به دور از حقیقت اعلام کردند شاهد این بودیم که هیئتی به ایران اعزام و به این نکته رسیدند و نکاتی را در حوزه‌های مختلف و بهداشتی اعلام کرد؛ و گزارش مبسوطی در حقانیت نظام ایران تدوین کرده است.

به گزارش ایمنا، قوه قضائیه به‌واسطه اینکه عالی‌ترین مرجع نظارتی در کشور به شمار می‌آید و همچنین نهادی برای احقاق حق و رسیدگی به کلیه شکایت و درخواست‌های قضائی است بیش از هر ارگان و نهادی به وجود یک سخنگو جهت اطلاع از آخرین رویدادها و اتفاقات داخل در بدنه قوه قضائیه و همچنین اتفاقات کشور است به همین جهت مهم‌ترین وظیفه هر سخنگو اطلاع‌رسانی از اعمال و اقدامات صورت گرفته در نهاد ذی‌ربط است که این موضوع در خصوص سخنگو قوه قضائیه نیز صدق می‌کند.

کد خبر 577322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.