لزوم بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل مساجد در طرح‌های شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از بخش‌هایی مد نظر مدیریت شهری توجه به رفع مشکلات فرهنگی است.

‌مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مساجد در شهر قم، اظهار کرد: یکی از محفل‌های که امکان اصلاح و ارتقای کیفیت خدمات را برای مجموعه مدیریت شهری فراهم کرده ظرفیت مساجد است، بر اساس جایگاه متعالی مسجد در دین مبین اسلام و رهبر انقلاب اسلامی که مساجد را سنگر انقلاب معرفی کردند، توجه به این ظرفیت مد نظر شورای اسلامی شهر قم است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مسجد در دوران دفاع مقدس در زمینه مواسات و همدلی جاری بوده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز بهره‌گیری از این ظرفیت در هم‌نوایی با مدیریت شهری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، مأموریت‌های شهرداری و رشد اعتقادی بسیار مهم است و باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اعطای کمک‌های مادی به مساجد جهت برگزاری برنامه‌های هدف، بازنگری در دستورالعمل حمایت از مساجد، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی با کمک کانون مساجد، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل مساجد در طرح‌های شهری و تقویت برنامه‌های مشترک از جمله مصوبات و مباحث مورد توجه شورای اسلامی شهر قم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه قم در کشور لازم است بدانیم در حال حاضر قم مذهبی‌ترین شهر کشور و پایگاه بزرگترین انقلاب دوران معاصر است و مزیت‌های متمایز شهر قم باید مورد توجه قرار گیرد.

ملایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی شهر قم، اظهار کرد: در حال حاضر آسیب‌هایی در شهر قم دیده می‌شود که در شأن شهروندان و جایگاه این شهر به عنوان حرم اهل‌بیت (ع) نیست، یکی از بخش‌های مد نظر چالش‌های فرهنگی مانند تغییر در رفتار و فرهنگ شهروندی است.

وی با تاکید بر این نکته که مدیریت شهری به‌تنهایی از پس مشکلات فرهنگی برنمی‌آید، گفت: برای رفع مشکلات فرهنگی و ایجاد تحول فرهنگ شهروندی به نگاهی ناظر به ارتقا و اصلاح در این بخش، نیاز داریم.

کد خبر 577310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.