آوار متروپل در آبادان‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، سوم خردادماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «هزینه درمان ۳ دهک رایگان شد» نوشت: پوشش بیمه همگانی از وعده‌های دولت سیزدهم است که بر اساس آن افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. موضوعی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم بر آن تاکید شده و هنوز دو ماه از آغاز سال جاری نگذشته بود که در ۱۷ اردیبهشت ماه بیمه درمانی برای پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک درآمدی پایین برقرار و گامی حمایتی با نگاهی آینده‌نگر برای کاهش هزینه‌های فقرزای سلامت برداشته شد.

گرچه تصویب قانون بیمه همگانی که پوشش بیمه پایه برای همه ایرانیان را تکلیف کرده بود به سال ۱۳۷۳ بازمی‌گردد و در سال ۹۳ نیز در قالب طرح تحول نظام سلامت، اقداماتی در این زمینه صورت گرفت اما فراهم نبودن مقدمات، فقدان پایگاه اطلاعات و پوشش فراتر از برنامه این بیمه که ۱۱ میلیون ایرانی را رایگان بیمه می‌کرد آن را با مشکلاتی مواجه کرد و در نهایت با عدم تأمین منابع مالی همچنان آن تکلیف قانونی بر زمین ماند.

«بیمه همه ایرانیان» اما از وعده‌های آیت‌الله رئیسی است. وی در گفت‌وگوی اخیر خود با ارائه گزارشی از تحقق این وعده گفت: امروز با این پنج میلیون نفری که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، یک جهش بسیار جدی در این حوزه انجام شده و به سمت و سویی پیش می‌رویم که هیچ کسی بدون بیمه نباشد.

آوار متروپل در آبادان‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آوار متروپل در آبادان‌» نوشت: آوار شدن برج ۱۰ طبقه آن‌هم پیش از بهره‌برداری فقط می‌تواند یک دلیل روشن داشته باشد و آن هم تخلف‌های صورت گرفته از سوی سازندگان یا چشم‌پوشی ناظران است. تخلف‌هایی که بدون توجه به جان و مال مردم صورت می‌گیرد و منجر به برجای ماندن خسارت‌های غیرقابل جبران می‌شود. براساس آخرین آمار تا لحظه تنظیم خبر این حادثه شش کشته و ۲۹ مجروح برجای گذاشته است. رئیس‌جمهور با صدور یک فرمان معاون اول خود را مأمور رسیدگی به حادثه کرده است.

ساعت ۱۲:۳۰ روز گذشته حادثه‌ای غم‌انگیز فضای رسانه‌ای را تکان داد و بار دیگر حادثه پلاسکو را در ذهن‌ها زنده کرد. پیش از اینکه خبر به رسانه‌های رسمی راه پیدا کند، این کاربران شبکه‌های اجتماعی بودند که با انتشار فیلم و تصاویر، خبر ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان را به اشتراک گذاشتند. گزارش‌هایی که لحظه به لحظه از وقوع حادثه به اشتراک گذاشته می‌شد نگرانی درباره چرایی وقوع حادثه را مورد پرسش قرار می‌داد. از جمله فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده مربوط به مردی بود که گفت امدادگر است. او با وجود اینکه تجهیزات امدادی ندارد خودش را به پارکینگ می‌رساند و می‌گوید برای امداد آمده و از بازماندگانش طلب حلالیت کرده بود.

برج‌های دوقلوی متروپل به‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پزشکی، اداری، تفریحی، تجاری و پارکینگ طبقاتی در منطقه جنوب غرب خوزستان در مراحل پایانی قرار داشت که بنا به دلایل فنی متوقف شده بود.

آوار متروپل در آبادان‌

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سفر به یک «فراتر از همسایه»» نوشت: "ایران و عمان؛ فراتر از همسایگی، برادری و وفاداری".این جمله بخشی از یادداشت وزیر امور خارجه ایران است که در روزنامه دولتی عمان با هدف تبیین سفر رئیس جمهور به این کشور منتشر شده است. آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» با هدف تقویت دیپلماسی همسایگی و گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دعوت «هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان عمان، به این کشور سفر کرد.

این پنجمین سفر خارجی رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور است و پیش‌تر با هدف ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند. رئیس جمهور پیش از این با هدف تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود.

هواپیمای حامل رئیس جمهور و هیئت همراه ساعت ۱۱ صبح در حالی در فرودگاه ویژه سلطنتی مسقط به زمین نشست که قرار بود استقبال از آیت‌الله رئیسی در فرودگاه توسط وزیر خارجه آن کشور انجام شود اما سلطان عمان خودش برای استقبال از رئیسی پای پرواز آمد تا او را به کاخ سلطنتی همراهی کند و آئین استقبال رسمی در کاخ العلم برگزار شود.

رئیس‌جمهور ایران همراه سلطان عمان با اسکورت ویژه در حالی وارد کاخ العلم شدند که مسیر استقبال از فرودگاه تا قصر از آیت‌الله رئیسی به روایت تصویر در سطح بالایی انجام شد. سپس با ورود به کاخ العلم مراسم استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان از رئیس‌جمهور کشورمان ساعت ۱۲:۵۴ برگزار شد.

عمانی‌ها در استقبال از رئیس جمهور کشورمان سنگ تمام گذاشتند؛ آنها در این مراسم به افتخار مهمان خود همزمان با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ۲۱ توپ شلیک کردند و پس از قرار گرفتن آیت‌الله رئیسی و آل سعید در جایگاه ویژه، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس رؤسای دو کشور از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند و مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

در ادامه سفر رئیس‌جمهور، مقامات ارشد ایران و عمان ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری، انرژی، حمل‌ونقل، علمی، محیط زیست، ورزشی و همکاری‌های دیپلماتیک امضا کردند. این اسناد به امضای وزیران امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان توسعه و تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها رسید.

آوار متروپل در آبادان‌

کد خبر 577233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.