سوم خرداد تبلور غیرت ملی و تجلی ایستادگی ایرانیان است

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تبلور غیرت ملی و تجلی ایستادگی ایرانیان است، روزی که فرشتگان آسمان، بال سترگ و سپید خود را بر زمین گستراندند تا دل‌های بزرگ‌مردان ایران زمین را به شاهراه ایمان و ریسمان الهی اتصال داده و مژده فتح الفتوحی را رفیق راه آنها گرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی از سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، سومین روز خرداد فرا می‌رسد تا گلبانگ «انا فتحنا لک فتحا مبینا» بر گنبد مسجد جامع خرمشهر و جای‌جای کشورمان طنین‌انداز شود و از خون جوانان وطن، لاله‌های آزادی ایران و آلاله‌های آزادگی ایرانیان سر بر آورد.

سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، تبلور غیرت ملی و تجلی ایستادگی ایرانیان در برنتافتن اِشغال سرزمین‌مان توسط دشمنان این آب و خاک و یادآور فتح ناممکن‌ترین فرازها و صعود به مرتفع‌ترین قله‌ها است.

روزی که فرشتگان آسمان، بال سترگ و سپید خود را بر زمین گستراندند تا دل‌های بزرگ‌مردان ایران زمین را به شاهراه ایمان و ریسمان الهی اتصال داده و مژده فتح الفتوحی را رفیق راه آنها گرداند و چه تعبیر زیبایی معمار کبیر انقلاب اسلامی دارند که خرمشهر را نه قطعه خاکی با ارزش دنیوی بلکه ایمانی می‌دانند که آخرت را برای مؤمنان به ارمغان می‌آورد؛ فرماندهی که رزمندگان آزادسازی این سرزمین مقدس را در شمار مجاهدین فی سبیل‌الله می‌داند.

اگر چه سال‌ها از آن روزگارِ ماندگار می‌گذرد، اما هنوز کتاب قطور حماسه آزادی خرمشهر، پیشِ روی ما گشوده است، لیکن بازگویی آن حماسه عظیم، کلمات و جملات و عبارات نو می‌طلبد تا به تاسی از خون‌های پاک بر زمین ریخته شده در آن دوران، چونان وارثانی شایسته، پیام‌رسان وارسته مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل‌های آینده باشیم.

سالروز آفرینش این حماسه بزرگ تاریخ ایران اسلامی را گرامی می‌داریم و توفیق خدمت‌گزاری همگان در مسیر پاسداری از آرمان‌ها و اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

کد خبر 577201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.