از بازداشت عاملان درگیری خونین تا فروش داروهای کمیاب در کانال تلگرامی

شکافته شدن سینه با چاقوی دوست، بازداشت عاملان درگیری خونین، بازداشت سارقان مسلح طلافروشی قم، ربودن مرد پورشه‌سوار، فرار قاتل مرد جوان به مرزهای شرقی کشور و فروش داروهای کمیاب در کانال تلگرامی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان گناوه، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری دو نفر تبعه افغانستانی، یک نفر از آن‌ها بر اثر جراحات ناشی از ضربات چاقو در ناحیه قفسه سینه فوت و قاتل نیز پس از عمل مجرمانه خود فرار می‌کند.

وی افزود: مأموران پلیس پس از دریافت گزارش درگیری و قتل بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر شدند و با توجه به حساسیت موضوع، بررسی پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی گناوه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه ادامه داد: با اقدامات فنی پلیسی، مخفیگاه متهم در دشتستان شناسایی شد و دو تیم از مأموران و کارآگاهان آگاهی گناوه با همکاری پلیس شهرستان دشتستان، قاتل را کمتر از شش ساعت پس از وقوع قتل دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به ارتکاب قتل به علت اختلافات شخصی در بازجویی پلیس، خاطرنشان کرد: عاقبت‌اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرایم این چنینی جلوگیری کند.

بازداشت عاملان درگیری خونین

سرهنگ مراد صارمی، فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری دسته جمعی میان عشایر سیار و اهالی روستای رحمت آباد، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی اولیه مطلع شدند که به علت ورود احشام عشایر سیار به مزارع و چراندن محصولات کشاورزی بین افراد درگیری رخ داده است و با چوب و سنگ یکدیگر را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه مأموران موفق شدند با اقدامات فنی هشت نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تعارف ندارد و افرادی که نیت‌های پلیدی در سر می‌پرورانند بدانند که پلیس با قاطعیت و جدیت به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان و مقام قضائی با آنها برخورد خواهد کرد.

بازداشت سارقان مسلح طلافروشی قم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با اشاره به دستگیری متهمان سرقت مسلحانه طلافروشی واقع در خیابان شهید بهشتی قم، اظهار کرد: این متهمان در تاریخ سی‌ویکم فروردین سال جاری اقدام به سرقت مسلحانه از طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کردند که در کمتر از یک ماه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این متهمان با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر و بازداشت شدند، افزود: متهمان در تاریخ سی‌ام فروردین به صورت شبانه مبادرت به سرقت خودروی پژو کرده و در روز بعد با خودروی سرقتی، اقدام به سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان شهید بهشتی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم سرقت مسلحانه را عنوان اتهامی این متهمان دانست و با با قدردانی از عوامل انتظامی در برقراری نظم و امنیت شهر، ادامه داد: از این سارقان که فاقد سابقه کیفری بودند، اسلحه و مقادیری طلا کشف و ضبط شده است. برخورد سخت، قاطع و بدون اغماض در انتظار برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی خواهد بود.

ربودن مرد پورشه‌سوار

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه، کاراگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در جریان آدم‌ربایی یک مرد در محل کار خود در خیابان فرشته تهران قرار گرفتند. بدین ترتیب پرونده در اختیار مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی کلید زده شد.

بررسی‌ها نشان داد، قربانی پرونده در محل کار خود در خیابان فرشته توسط چهار مرد جوان ربوده و به یک باغ نامعلوم منتقل شده است. کارآگاهان اداره آگاهی هنگامی که متوجه شدند محل وقوع جرم به دوربین مداربسته مجهز بوده است به بازبینی فیلم آنها پرداختند و متوجه شدند متهمان پس ورود به شرکت با اسپری رنگ، دید دوربین‌های مداربسته را کور کرده‌اند و این در حالی بود که قربانی با خودروی خود (پورشه) به مکان نامعلوم منتقل شده است.

تحقیقات بیشتر مشخص کرد متهمان ادوات قلابی نظامی در اختیار داشتند و پس از ضرب و جرح قربانی با برادر وی که در ترکیه ساکن است به صورت آنلاین تماس گرفتند و مقادیر قابل توجه رمز ارز تتر دریافت کردند. در ادامه مشخص شد، متهمان پس از دریافت رمز ارزهای تتر قربانی را با خودروی خود رها کردند و از صحنه جرم متواری شده‌اند. بنا بر این گزارش، پرونده آدم‌ربایی در شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است و تحقیقات توسط کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی ادامه دارد.

فرار قاتل مرد جوان به مرزهای شرقی کشور

دوم آذرماه سال گذشته کشف جسد مرد جوانی که داخل یک فرش در خیابان مولوی پیدا شده بود، به محمد وهابی بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران اطلاع داده شد. بدین ترتیب جسد با دستور بازپرس ویژه قتل برای بررسی‌های اولیه به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات مأموران پلیس کلید خورد. بررسی‌های اولیه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی حکایت از آن داشت که مقتول بر اثر برخورد جسم سخت به سرش در مکان دیگری به قتل رسیده و جسد وی توسط عاملان جنایت به خیابان مولوی انتقال داده شده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از تحقیقات جنایی موفق به شناسایی عاملان جنایت شدند و پس از هماهنگی با بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی یکی از متهمان را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم مشارکت در قتل مرد جوان با همدستی برادر خود و انتقال جسد به خیابان مولوی اعتراف کرد. این در حالی بود که قاتل اصلی پس از ارتکاب جنایت متواری شده بود.

در جدیدترین تحقیقات جنایی مشخص شد، متهم دیگر پرونده پس از وقوع جرم به کشور پاکستان گریخته و برادر وی نقش پررنگی در قتل و انتقال جسد داشته است. بنا بر این گزارش، برادر قاتل به جرم مشارکت در قتل و کمک به اختفای جسد مقتول برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد و تلاش‌ها برای ردیابی قاتل فراری در کشور پاکستان ادامه دارد.

فروش داروهای کمیاب در کانال تلگرامی

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضا تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد: در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با ۴۳ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌نمود، مشاهده شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین که دو نفر بودند و پس از تشریفات قضائی مجرمین در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این‌گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد و خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود. شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کد خبر 577194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.