دانش‌آموزان همدانی فقط برای امتحان به مدرسه می‌روند

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به علت وجود گرد و غبار فردا (سه‌شنبه) تمام مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های این شهر تعطیل است و دانش‌آموزان همدانی فقط برای امتحان به مدرسه می‌روند.

به گزارش ایمنا، در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان آمده است: فردا _سه‌شنبه، سوم خردادماه_ فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و حضور دانش آموزان فقط برای شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد.

به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری در روز سه شنبه سوم خرداد با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد و تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهد کودک می‌روند در روز سوم خردادماه موافقت کنند.

تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی پرسنل دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوطه، در روز سوم خردادماه جاری موافقت کنند، همچنین ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع شود.

تمامی برنامه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود و اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، توسط شهرداری‌ها تعطیل شود، همچنین تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ممنوع است.

صدا و سیمای مرکز استان نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند و اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار گیرد.

فعالیت واحدهای دانه‌بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در روز سوم خرداد محدود شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 577158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.