کلاهبرداری شرکت قلابی واردات و صادرات آهن‌آلات در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری یکی از اعضای باند خانوادگی که با راه‌اندازی شرکت قلابی واردات و صادرات آهن‌آلات اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین تُرکیان اظهار کرد: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت واردات و صادرات آهن‌آلات از آن‌ها موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت اظهارات شاکیان، برای بررسی دقیق‌تر به محل شرکت مذکور رفته که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دفتر شرکت، ملکی اجاره‌ای و ماهیت آن مسکونی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهمان با نصب تابلوی یک شرکت قلابی در آنجا فعالیت و پس از تبلیغات گسترده در زمینهٔ صادرات و واردات آهن‌آلات مبالغ کلانی از افراد به بهانه مشارکت در خرید آهن و ارائه سود به آن‌ها دریافت و در قبال پول‌های دریافتی به مشتریان چک‌های بلامحل ارائه می‌کردند که درنهایت پس از کلاهبرداری محل را ترک و متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه گردانندگان این شرکت قلابی سه نفر از اعضای یک خانواده بودند، گفت: رقم کلاهبرداری صورت گرفته توسط آنان ۲۰ میلیارد ریال بوده است که با رصد هوشمندانه کارآگاهان یکی از اعضای این باند در منزلی واقع دریکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد دو نفر دیگر از اعضای این باند که باهم نسبت زن‌وشوهری داشتند از کشور خارج شدند که اقدامات تخصصی در خصوص دستگیری و بازگرداندن متهمان به کشور از طریق پلیس بین‌الملل انجام شد.

وی اظهار کرد: بیشتر کلاهبرداران با ظاهری شیک، بیان رسا، ارائه مدارک قلابی و مطالب اغواگرایانه افراد را به سمت خود جذب کرده و با وسوسه دریافت سود و یک‌شبه پولدار شدن آن‌ها را فریب داده و این‌گونه از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند که در این راستا به مردم توصیه می‌کنیم فریب پرداخت سودهای کلان از سوی افراد را نخورده و قبل از سرمایه‌گذاری در هر مؤسسه و شرکتی در خصوص ماهیت آن از مبادی قانونی استعلام گرفته و در صورت مشکوک شدن به فعالیت آن‌ها موضوع را با مراجع ذی‌صلاح در میان گذاشته و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 577140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.