ضرورت حرکت بر مدار مردم‌سالاری دینی توسط شهرداری‌ها

شهردار تهران گفت: باید حرکت کردن بر مدار مردم‌سالاری دینی و میدان دادن به مردم برای ورود به عرصه‌های مختلف، توسط شهرداری‌ها نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی با اشاره به اهمیت ورود مردم به عرصه‌های مختلف در تهران، اظهار کرد: امروز که دولت مردمی پرچمدار کشور است، شهرداری‌ها جز به کمک و پشتیبانی از دولت نباید بیندیشند و مهم‌ترین خدمت نیز کمک به مردم است؛ باید حرکت کردن بر مدار مردم‌سالاری دینی و میدان دادن به مردم برای ورود به عرصه‌های مختلف توسط شهرداری‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه معنوی و مهدوی باید الگوسازی کنیم، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند پرچم ناکارآمدی بر پیشانی ما بزند؛ لذا باید وظیفه بزرگ الگوسازی در مدیریت شهری را به بهترین نحو و با خداباوری به سرانجام برساند.

شهردار تهران تصریح کرد: طبق نگاه اجتهادی اسلامی، خداوند خالق هستی است و طبیعت در نگاه اسلامی امانتی در دست ما است و در این نگاه، جامعه هویت مستقل برای رسیدن به جامعه مهدوی دارد.

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام، آزادی، موهبت و ضرورت است و عدالت باید در جامعه محقق شود، پیشرفت همه‌جانبه نیز ضرورتی است که باید به سوی آن حرکت کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه جامعه غربی در مسیر پیشرفت ناقص عمل می‌کند، گفت: جامعه غربی تنها شعار آزادی سر می‌دهد، از عدالت بویی نبرده است و نسبت به معنویت بیگانگی محض دارد و در مسیر پیشرفت ناقص عمل می‌کند.

کد خبر 577108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.