واکنش‌ها به ترور شهید صیادخدایی

روز یکشنبه حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران سرهنگ پاسدار صیادخدایی توسط دو موتور سوار به شهادت رسید این در حالی است که برخی از مسئولان معتقدند در این جنایت، ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوالی ساعت ۱۶ روز یکشنبه _یکم خردادماه_ در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور سوار با شلیک پنج گلوله یکی از مدافعان حرم به نام حسن صیادخدایی را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور کردند و به شهادت رساندند.

بنا بر اعلام منابع آگاه ضاربین تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارند. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر اقدام جنایت‌کارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت یکی از مدافعان سرافراز حرم افزود: عصر روز یکشنبه در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم "سرهنگ پاسدار صیادخدایی" هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم «سرهنگ پاسدار صیادخدایی» به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی شده و در حال انجام است.

سعید خطیب‌زاده ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیادخدایی را به خانواده این شهید و هم‌رزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

وی اظهار کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تأسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.

خطیب‌زاده با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از چهار دهه گذشته بوده است، یادآور شد: تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمان‌های متعالی خود شده و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت‌طلبانه مردم شوند، غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این ملت و کشور است.

همچنین شهادت شهید صیادخدایی در صفحه شخصیت‌های حقوقی و مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توئیتر واکنش‌هایی داشت:

همین خون‌ها انقلاب مظلوم و مقتدر را به اینجا رسانده است

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور در واکنش به ترور شهید صیادخدایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«مادری در طواف قربانگاه، ‏هِی "بُنَیَّ بُنَیَّ" می‌گوید. ‏همین خون‌ها و اشک‌ها ملتی را آنقدر رعنا کرده و انقلاب مظلوم و مقتدر را تا به اینجا رسانده است.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

از هر قطره خون شهید که به زمین می‌ریزد انسان‌های مصمم‌تر به وجود می‌آید

سیدمحمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«امام خمینی (ره): خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند. خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند. خوشا به حال آن‌هایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند.

‏از هر قطره خون شهید که به زمین می‌ریزد انسان‌های مصمم‌تر و مبارزی به وجود می‌آیند.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا» شهید صیادخدایی

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

جنایت بیعت کنندگان با صدام و پمپئو بی‌پاسخ نخواهد ماند

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«با سال‌ها مجاهدت به عنوان هم‌رزم حاج قاسم و دفاع از حرم اسلام و حریم اهل بیت (ع)، خانه‌اش در جنوب شهر بود و ماشینش پراید، سهمش از سفره انقلاب ۵ گلوله تا بشود قلب تاریخ و شمع محفل بشریت، شهادتت مبارک. جنایت بیعت کنندگان با صدام و پمپئو بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«شهادت شهید صیادخدایی برای ایشان و همه مشتاقان شهادت، افتخار است اما اگر انتقام کوبنده‌ای به تلافی این ترور در اسرع وقت گرفته نشود، دشمن در ایجاد ناامنی تشجیع می‌شود.

‏سابقه نشان داده که در ترورهای این‌چنینی خصوصاً ترور نیروهای قدس، ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد!»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

شهادت برازنده شما و امثال شماست

مصطفی نخعی، نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم، ‏شهادت برازنده شما و امثال شماست»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

تکلیف نبرد را رویارویی در میدان مشخص می‌کند

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات، در زمان غیرکاری، کنار منزل و مقابل خانواده هیچ ارزش راهبردی و نظامی ندارد و تنها یک جنایت و نشانه ترس، ضعف، زبونی و حقارت رژیم تروریست است. ‏تکلیف نبرد را رویارویی در میدان مشخص می‌کند نه ترور در پس کوچه‌ها.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

دشمنان کشور با ترورهای بزدلانه از ما صیادها گرفته‌اند

احمد نادری، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«دشمنان این ملت و کشور، با ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه از ما صیادها گرفته‌اند، اما آه دل و اشک چشم مادران و همسران و فرزندان این شهدا نابودی غده سرطانی را نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد.

‏شهادتت مبارک برادرم صیادخدایی. سلام ما را به حاج قاسم عزیز برسان. ‏اللهم ارزقنا شهاده.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

درخت انقلاب با خون شهیدانش تناورتر خواهد شد

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«شهید صیادخدایی به برادرم قاسم پیوست. تروریست‌ها در دمشق، حلب، بغداد، موصل و سراسر منطقه با مجاهدت سلیمانی‌ها و خدایی‌ها شکست تاریخی خوردند و اکنون در تهران در پی انتقام برآمده‌اند. ‏درخت انقلاب با خون شهیدانش تناورتر و سرزمین‌مان ایران ایمن‌تر خواهد شد.»

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

فرهنگ ساده‌زیستی و مقاومت بین پاسداران از همیشه زنده‌تر است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«شهادت مظلومانه شهید حسن صیادخدایی که از شاگردان سرافراز مکتب حاج قاسم بود نشان داد که فرهنگ شهادت، ساده‌زیستی و مقاومت در بین پاسداران ایران اسلامی، از همیشه زنده‌تر و جاری‌تر است.

واکنش‌ها به ترور شهید صیاد خدایی

کد خبر 577080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.