رونمایی از طراحی ایستگاه مرکزی قطار در نایروبی

اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیا طرح جدیدی را که برای احداث ایستگاه قطار شهری مقاوم در مقابل تغییرات اقلیمی در نایروبی ارائه شده است، مورد حمایت قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نایروبی به‌زودی میزبان ایستگاه قطاری پایدار خواهد بود که قرار است در پیاده‌سازی آن، اصول سازگار با تغییرات اقلیمی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد. این طرح را رئیس‌جمهور کشور مورد حمایت قرار داده و دولت بریتانیا نیز از حمایت مالی خود برای اجرای آن خبر داده است. معماران پروژه جدید نایروبی نه‌تنها از احداث یک ایستگاه قطار مقاوم به تغییرات اقلیمی خبر داده‌اند، بلکه از گسترش فضاهای سبز و سازه‌های پایدار در اطراف آن به منظور افزایش تاب‌آوری منطقه نیز رونمایی کرده‌اند.

در تمام سازه‌هایی که قرار است در پروژه جدید احداث شود، تاب‌آوری اقلیمی در فضای داخلی و بیرونی از اولویت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که به ایجاد فرصت‌های شغلی و زیرساخت‌های سبز نیز منجر می‌شود.

رونمایی از طراحی ایستگاه مرکزی قطار در نایروبی

پروژه پایدار ایستگاه راه‌آهن نایروبی

پروژه جدید را دولت بریتانیا، کنیا و نهادهای مختلف نظیر وزارت حمل‌ونقل مورد حمایت قرار داده و از تأمین هزینه مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن خبر داده‌اند. نخست‌وزیر بریتانیا در حمایت از پروژه مدعی شده است که شهرهای بزرگی نظیر نایروبی نیازمند برخورداری از هوای پاک و کربن خنثی است که این هدف از طریق پیاده‌سازی پروژه‌هایی مانند ایستگاه قطار پایدار جدید قابل تحقق خواهد بود.

پروژه پایدار نایروبی بخشی از یک طرح جامع به حساب می‌آید که قرار است فضایی ۴۲۵ جریبی را در مرکز شهر در بر گیرد و در راستای افزایش پایداری و تاب‌آوری در مقابل تغییرات اقلیمی پایتخت پیاده شود.

رونمایی از طراحی ایستگاه مرکزی قطار در نایروبی

بدون شک، پیاده‌سازی طرح جدید که سازه‌های پایدار و فضاهای سبز بی‌شمار را نیز در بر می‌گیرد، به افزایش کیفیت زندگی شهروندان کمک زیادی خواهد کرد زیرا از طریق امکان افزایش تنفس هوای پاک، سلامتی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد، ضمن این‌که وجود فضاهای سبز نیز در زمینه‌سازی برای گردش‌های پایدار روزمره سهیم خواهد بود. از همه مهم‌تر، معماران در نظر دارند از افراد بومی برای پیاده‌سازی طرح بهره گیرند که این خود به اشتغال‌زایی نیز منجر می‌شود.

رونمایی از طراحی ایستگاه مرکزی قطار در نایروبی

کد خبر 577064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.