شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان «جایزه ملی ویژه مسئولیت اجتماعی» را دریافت کرد

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در چهارمین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی، جایزه ویژه مسئولیت اجتماعی در حوزه اجتماعی را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پس از چند ماه بررسی‌های کارشناسی و اعلام نظر تیم‌های ممیزی و بازرسان چهارمین جایزه ویژه مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی، جایزه ویژه مسئولیت اجتماعی در حوزه اجتماعی را دریافت کرد.

مراسم پایانی چهارمین جشنواره جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی کشور، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای تهران با حضور معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی، رئیس مرکز ملی فرش ایران، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران، رئیس مرکز نوآوری جوانان کشور، نمایندگان مجلس، مدیران کل و مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور، صنایع بین‌المللی و نمایندگان خارجی و همچنین اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد.

در این جایزه مهم، پس از نزدیک به سه ماه بررسی تخصصی بر اساس اظهارنامه‌های ارائه شده، حضور بازرسان ویژه و ممیزهای سازمانی و همچنین بررسی جزئیات فنی و اجرایی فعالیت‌های اجرا شده در کنار نظرسنجی‌های مختلف از ذی‌نفعان مختلف و چهره‌های مردمی، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به دلیل اقدامات مؤثر خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توانست جایزه ویژه هیئت داوران در حوزه جامعه چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی را پس از بررسی کمیته داوران و بر اساس شاخص‌های استاندارد، بین‌المللی و بومی به خود اختصاص دهد.

در این دوره از جایزه ملی مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی، از مجموع ۷۰ هلدینگ اقتصادی، صنعتی و اجرایی شرکت‌کننده، تنها ۱۵ مجموعه جایزه ویژه در بخش‌های مختلف و بیش از ۵۰ مجموعه تنها گواهی اهتمام به مسئولیت اجتماعی را دریافت کردند.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان که در طول سه ماه گذشته با فعالیت‌های شبانه‌روزی و بیش از ۷۰۰ سرفصل اجرایی حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام به اجرای بیش از پنج هزار عنوان کار شاخص در حوزه استانداردسازی و فعالیت‌های اجرایی سه ابرسازه مهم تفریحی شهر اصفهان کرده بود، توانست تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کند؛ از استان اصفهان تنها شرکت ملی گاز و همچنین شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی موفق به کسب این جایزه شدند.

از جمله بنگاه‌های اقتصادی شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت پتروشیمی اروند، فولاد سنگان، بانک مسکن، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت گاز استان اصفهان و سایر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد.

نگاه بنگاه‌های اقتصادی به سمت رفتارهای مسئولانه‌تر و گسترده‌تر باشد

سیدعباس حسینی، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با بیان این که یک بنگاه اقتصادی علاوه بر آن که به سودآوری و درون خود نگاه می‌کند باید مسئولیتی نیز در قبال جامعه داشته باشد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به پایداری بیشتری در فعالیت‌ها برسیم، باید از نگاه صرف به درآمدهای مقطعی و چندساله به سمت توسعه گسترده ذی‌نفعانمان پیش رویم، این موضوع هم کسب درآمد را در خود دارد و هم به جامعه توجه می‌کند که در این صورت پایداری بقای یک سازمان افزایش می‌یابد.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی در ادامه روند خود بحث انسان‌محوری را دارد که در صورت پرداخت بنگاه‌های اقتصادی به این موضوع، پایداری همه‌جانبه اجتماعی نیز به همراه آن می‌آید، باید به این موضوع توجه داشت که نگاه به نسل‌های آینده در این حوزه قرار می‌گیرد.

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه هر آنچه نگاه بنگاه‌های اقتصادی به سمت رفتارهای مسئولانه‌تر و گسترده‌تر باشد، بقا آن شرکت و آن سازمان برای زمان طولانی‌تری قابل تصور است، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی از منظر مسئولیت‌پذیر کردن رفتارهای بنگاه‌های اقتصادی یک حرکت پایدار است، نگاه به منافع بلندمدت در کنار توجه به منافع کوتاه‌مدت از دیگر مواردی است که موجب پایداری در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و پذیرش مسئولیت اجتماعی می‌تواند به ساخت، ایجاد برند و وجهه مورد قبول اجتماعی کمک کند.

ده‌ها فعالیت ذیل ۷۰۰ شاخص اصلی حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت توسعه سپاهان

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه این رویداد بین‌المللی، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت، توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به نیازهای اساسی و مهم ذی‌نفعان شرکت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اصلاح رویکردهای سنتی و حرکت به سمت رویکردهای نوین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در سه ماه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰، با بیش از ده‌ها فعالیت اساسی ذیل ۷۰۰ شاخص اصلی حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، نزدیک به پنج هزار اقدام به منظور استانداردسازی دو ابرسازه مهم تفریحی شهر اصفهان و بازی‌های روباز مجموعه شهر رویاها کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: توجه به نیازهای اساسی مردم جهانشهر اصفهان، گردشگران داخلی و همچنین گردشگران خارجی این شهر تاریخی در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات زیرساختی قابل توجهی در این خصوص انجام شده است.

وی اضافه کرد: این رویکرد در سایر بخش‌های شرکت نیز ساری و جاری شده است و بدون شک در ماه‌های آینده نیز، فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه و به منظور تعالی ساختاری و سازمانی شرکت، تداوم خواهد داشت.

ساکت ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی، بهبود فرایندها، اصلاح فرایندهای اجرایی و اقتصادی و توجه کامل به ذی‌نفعان شرکت، از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه به‌شمار می‌رود.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان «جایزه ملی ویژه مسئولیت اجتماعی» را دریافت کرد

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام هیئت داوران در فرایند ارزیابی پوشش گسترده خدمات تفریحی به بیش از نیم میلیون نفر و رضایت مشتریان به همراه اقدامات الکترونیک و ارتقای خدمات و ارائه علمی و دقیق محتوا مطابق سرفصل‌های مورد انتظار این جشنواره از دلایل کسب جایزه ملی و تندیس ویژه جشنواره به‌شمار می‌رفت.

فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به معنای جهش در کشور است

تایماز سیدمصطفایی، دبیرکل چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: شش سال از آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره مسئولیت اجتماعی می‌گذرد و تداوم این جشنواره به معنای حرکت و جهش در کشور است که چیزی جز پایداری، عدالت اجتماعی و مسئولیت‌های اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه مهم است بدانیم هدف از برنامه‌های نهادها و بنگاه‌های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی آن‌ها چیست؟، افزود: امیدواریم نگاه‌ها به سمت پایداری رود؛ چرا که جایزه مسئولیت اجتماعی تنها یک بهانه است؛ بنگاه‌های اقتصادی به عنوان موتورهای محرک اقتصاد کشور امروز حضور دارند، همچنین آنها در دو سال بحران همه‌گیری ویروس کرونا در کنار جامعه محلی و ذی‌نفعانشان حضور داشتند و اکنون در حال سپری کردن بحران اقتصادی هستند که از آن به عنوان جراحی اقتصادی یاد می‌کنند.

دبیرکل چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی گفت: بیش از ۷۰ شرکت به‌عنوان کنشگر اقتصادی در این جشنواره حضور یافتند که امیدواریم مسئولیت‌های اجتماعی را در استراتژی کلان مجموعه‌ها و سازمان‌هایشان شاهد باشیم.

۷۰ شرکت در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفتند

مرتضی بهنام، رئیس کمیته داوران چهارمین جشنواره مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: کمیته داوران چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی حدود هشت ماهی است که همزمان با آغاز دبیرخانه شکل گرفته که در این مدت توانستیم ۷۰ شرکت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به جایزه این جشنواره به عنوان یکی از استانداردترین جوایز حوزه مسئولیت اجتماعی در ایران و دنیا، افزود: در سال‌های گذشته ارتباطات خوبی با اتحادیه اروپا برقرار کرده‌ایم، اما علاوه بر تحریم‌های موجود، شرایط مناسبی برای تداوم روابط ایجاد نشده است.

رئیس کمیته داوران چهارمین جشنواره مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی ادامه می‌دهد: ۷۰ شرکت را با چارچوب‌های استاندارد جهانی مسئولیت‌های اجتماعی توانستیم طی فرم‌های خود اظهاری ارزیابی کنیم که در ادامه روند ارزیابی‌ها، ارزیابانی به طور حضوری به منظور مطابقت اسناد با عوامل فیزیکی و میدانی در بنگاه‌های اقتصادی حضور یافتند که نتایج خوبی به همراه داشت.

مسئولیت‌پذیری اجتماعی به معنای سرمایه‌سازی در منابع انسانی و مسائل اجتماعی است

فرحناز ارفع، رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی کشور پیرامون مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: اخلاق‌مداری در کسب‌وکار همان مسئولیت‌پذیری اجتماعی است؛ پیش از این سود کسب‌وکارها در مسئولیت‌پذیری اجتماعی از طریق ترازنامه مالی تعیین می‌شد، اما امروزه که نشان csr به شرکت‌ها داده شد، شاهد هستیم که اینجا دیگر ترازنامه مالی برای یک شرکت سود محسوب نمی‌شود و حقوق شهروندی، حقوق بشر، رهبری سازمانی، محیط زیست و رعایت‌های مباحث زیست‌محیطی، نبود آلودگی هوا و سایر این موارد همگی به عنوان شاخص‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

رئیس مرکز ملی فرش تصریح کرد: در گذشته هنگامی که حرف از مسئولیت اجتماعی به میان می‌آمد، ذهن همه به سمت انجام فعالیت‌های خیرخواهانه می‌رفت، در حالی که مسئولیت‌پذیری اجتماعی ورای اقدامات خیرخواهانه است و به معنای سرمایه‌سازی در منابع انسانی و مسائل اجتماعی است.

وی تاکید کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی یعنی فروش بیشتر، یعنی بتوان در بازارهای رقابت جهانی در محصولات مشابه اقتدار بیشتری در جهان داشت و به حیات اقتصادی ادامه داد.

نباید لحظه‌ای در اجرای مباحث مرتبط با مسئولیت اجتماعی تعلل کرد

سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن‌های تهران اظهار کرد: توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی با رویکرد آینده‌نگرانه نه تنها در شرایط فعلی، سیاستی هزینه‌بر تلقی نشده است، بلکه می‌تواند در همه ابعاد به شهر کمک کند و به نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی تلقی شود.

وی با بیان اینکه احداث مساجد و مدارس در اقصی نقاط کشور به دست خیران از جمله موفقیت‌هایی است که درک مسئولیت اجتماعی به توسعه این فرهنگ خداپسندانه کمک کرده است، افزود: ما با الهام گرفتن از این الگو باید چنین رویه‌ای را در حل مسائل و چالش‌های کلان‌شهر تهران به‌کار گیریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن‌های تهران گفت: برخی مسئله مسئولیت اجتماعی را ساده می‌انگارند در صورتی که موضوعی بسیار پیچیده است و مدیران باید دیدگاهی کلان داشته باشند.

کد خبر 577055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.