محکومیت در انتظار ناقضان طرح شفافیت قوای سه‌گانه

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده ۵ مصوبه طرح شفافیت قوای سه‌گانه آمده است که اگر افراد این قانون را اجرا نکنند یا ناقص اجرا کنند، جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ به زندان و دیگر مجازات‌ها محکوم می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: روند تصویب طرح شفافیت سران سه قوه به لطف خداوند متعال به پایان رسید و نهایتاً با ۵ ماده تصویب شد. این طرح همه دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌ها به جز وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیروهای مسلح را موظف کرد تا آنچه راجع به تصمیمات، خدمات، حقوق، برداشت‌ها و هزینه‌ها وجود دارد در معرض دید عموم قرار دهد و شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه اقدام خوبی بود که باید هرچه سریع‌تر وارد فاز عملیاتی شود، افزود: امیدواریم که در آینده این شفافیت فراگیرتر و شفاف‌تر و گستره آن بیشتر شود تا این شفافیت باعث شود افراد ذی‌حق بیشتر با حقوق خود آشنا شوند. همچنین سوءاستفاده‌کنندگان مشخص و از فساد پیشگیری می‌شود تا امتیازات ویژه به اشخاص خاص تعلق نگیرد. امیدواریم به‌گونه‌ای باشد تا زندگی بهتر و پربارتری را در ایران اسلامی شاهد باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده ۵ این مصوبه آمده که اگر افراد این قانون را اجرا نکنند یا اینکه ناقص اجرا کنند و آنچه در این قانون آمده است را منتشر نکنند، جرم محسوب می‌شود و مرتکب آن به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی که مصوب سال ۱۳۹۲ است زندانی و به دیگر مجازات‌ها محکوم می‌شود. همچنین در یک پیشنهاد دیگر مصوب و مسئولیت این قانون به بالاترین مسئول اجرایی دستگاه‌ها واگذار شده است.

کد خبر 577048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.