فضای سبز؛ اولویت طرح‌های شهری طاقانک

شهردار طاقانک گفت: براساس طرح تفصیلی و جامع، اراضی با کاربری فضای سبز برای احداث پارک‌های ورودی و خروجی شهر و پارک محله‌ای در نظر گرفته شده و امور مربوط به واگذاری زمین و اجرای طرح انجام شده است.

داوود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی طاقانک سال ۹۶ در کمیسیون ماده ۵ استان بررسی و ابلاغ شد، اظهار کرد: شهرداری موظف است وظایف خود را طبق طرح جامع و تفصیلی انجام دهد، متولی تهیه این دو طرح اداره کل راه و شهرسازی است و ابلاغ آنها توسط استانداری انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری باید تمام کاربری‌های موجود در طرح تفصیلی را اعمال کند، مگر اینکه درخواست تغییر کاربری به کمیسیون ماده ۵ استان ارجاع شود.

شهردار طاقانک خاطرنشان کرد: براساس طرح تفصیلی و جامع، اراضی با کاربری فضای سبز برای احداث پارک‌های ورودی و خروجی شهر و پارک محله‌ای در نظر گرفته و امور مربوط به واگذاری زمین و اجرای طرح انجام شده است.

امیری با بیان اینکه اصلاح هندسی میادین باید مجدداً در شورای ترافیک شهرستان و استان تصویب و در طرح جانمایی شود، تصریح کرد: محدوده شهر در طرح تفصیلی و جامع ۱۳۸ هکتار است و حوزه عملکرد اصلی شهر در پنج کاربری آموزشی، درمانی، اداری انتظامی، فرهنگی و ورزشی تعریف شده است، علاوه بر این کاربری‌های مسکونی و تجاری بخش اصلی و بطن شهر را در بر می‌گیرد.

وی گفت: جهت توسعه طاقانک شرقی-غربی است و جمعیت شهر در افق ۱۴۰۴، ۷۵۲۲ نفر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 577007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.