طرح شفافیت قوای سه‌گانه باید به اعتمادسازی کمک کند

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی گفت: آنچه در طرح شفافیت قوای سه‌گانه مطرح است بحث اعتمادسازی است؛ شفافیت اگر بتواند به اعتمادسازی کمک کند موفق است.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: آنچه در طرح شفافیت قوای سه‌گانه مطرح است بحث اعتمادسازی است؛ شفافیت اگر بتواند به اعتمادسازی کمک کند موفق است اما اگر طرحی بدون رمق و نمایشی باشد، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: هدف این است که بتوانیم از دورویی در کارها، تصمیمات و اقدامات فاصله بگیریم و آنچه در برون وجود دارد همان باشد که در درون است. باید تعاملات و تصمیماتی که درون یک نهاد انجام می‌شود همانی باشد که در بیرون رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در صورتی که طرح شفافیت قوای سه‌گانه به سمت اعتمادسازی مردم حرکت کند، مردم نیز اعتماد خواهند کرد. وقتی مسئولان اقدامی در جهت جلب اعتماد مردم انجام دهند، همراهی و همکاری مردم افزون خواهد شد.

انواری خاطرنشان کرد: اگر شعار شفاف‌سازی نقابی برای اغفال مردم باشد، مردم نه تنها اعتماد نخواهند کرد بلکه شرایط بدتر خواهد شد.

وی، اصل طرح شفافیت قوای سه‌گانه را مناسب و خوب دانست و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امانت‌داران مردم هستند که به مجلس راه پیدا کرده‌اند و مردم به آن‌ها رأی داده‌اند. در حوزه اجرا نیز امانت‌داران مردم وزرا هستند و سلسله مراتب طی شده است، بنابراین اولین وظیفه کارگزاران در حوزه‌های مختلف این است که احساس کنند امین مردم هستند و هیچ چیز از خود ندارند بلکه امانت‌دار هستند.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با بیان اینکه مسئولیت‌ها امانتی، موقتی و اعتباری هستند و حق کسی نیست، یادآور شد: حق آن است که مسئولان از امانتی که به دست آن‌ها سپرده شده است امانت‌داری کنند و آن را از ضایع شدن مصون بدارند و بر آن بیفزایند.

کد خبر 576996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.