درآمدزایی شهرداری ووزلای پرتغال با بازیافت ضایعات نساجی

شهر ووزلای پرتغال برای کاهش ضایعات نساجی و فراهم کردن فرصت ایجاد درآمد برای ساکنان، کارگاه خیاطی جدیدی را ایجاد کرده است؛ احداث این کارگاه با کاهش انباشت زباله و متعاقبا کاهش انتشار کربن همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری ووزلای پرتغال با چندین شریک از صنعت نساجی و مدرسه فنی‌حرفه‌ای شهر برای ایجاد یک کارگاه خیاطی، همکاری جدیدی را آغاز کرده است که بر اساس آن از پارچه و مواد استفاده نشده شرکت‌های محلی برای تولید محصولات جدید استفاده می‌کند. این ابتکار، مزیت کاهش ضایعات نساجی در سطح محلی، معرفی روش‌های اقتصاد دایره‌ای و فراهم کردن فرصت ایجاد درآمد اضافی با استفاده از منابع رایگان برای افراد خلاق را به همراه خواهد داشت.

کارگاه خیاطی از مواد خام بازیافت شده از صنایع محلی استفاده می‌کند که در غیر این صورت سوزانده یا دفن می‌شود؛ این کار به معنای کاهش انباشت زباله و کاهش انتشار کربن است.

دانش‌آموزان دوره طراحی مد در مدرسه فنی‌حرفه‌ای ووزلا مسئول ایجاد محصولات خواهند بود و دانشگاه "مرکز بیرا" مطالعه‌ای را در مورد پروژه ووزلا توسعه خواهد داد و برای تمایز سبک طراحی افراد کمک خواهد کرد.

شهردار ووزلا، روی لادیرا، از این پروژه استقبال کرد و گفت: "این پروژه‌ای است که سه بعد از مبحث پایداری را برآورده می‌کند: مفاهیم محیطی، اجتماعی و اقتصادی. این ابتکاری است که با تعهد شهرداری برای پایدار شدن روزافزون مطابقت دارد و مهم‌تر اینکه جامعه را در چندین بخش مشارکت داده است."

شهردار تاکید کرد که این پروژه بر مدل اقتصاد دایره‌ای تمرکز دارد و در نظر دارد با به حداقل رساندن ضایعات، تولید محلی را در بخش نساجی تقویت کند. این ابتکار به سنت‌ها و میراث منطقه بها می‌دهد و برای جامعه ارزش‌آفرینی می‌کند.

درآمدزایی شهرداری ووزلای پرتغال با بازیافت ضایعات نساجی

کد خبر 576977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.