آنفلوآنزا باعث بروز مشکلات قلبی می‌شود

نتایج مطالعات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که آنفلوآنزا به صورت مستقیم بر سلول‌های قلبی تاثیر می‌گذارد و موجب بروز مشکلات قلبی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین آنفلوآنزا و مشکلات قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف موش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند و متوجه ذرات ویروسی آنفلوآنزا در سلول‌های قلبی موش‌های آلوده شدند.

نتایج یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۲۰ میلادی بر بزرگسالان نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بستری شده در بیمارستان ممکن است دچار مشکلات قلبی شوند؛ به‌طوری‌که در این مطالعه تقریباً ۱۲ درصد بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا که به دلیل بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده بودند، در طول هشت سال دچار عوارض ناگهانی و جدی قلبی شدند.

به گفته محققان ویروس آنفلوآنزا معمولاً به نفوذ بر ریه‌ها تمرکز می‌کند و معمولاً در خون یا دیگر اندام‌های بدن وجود ندارد اما درصورتی‌که وارد قلب شود، سلول‌های قلبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب بروز مشکلات قلبی می‌شود. نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به پیشگیری از بروز مشکلات قلبی ناشی از بیماری آنفلوآنزا کمک کند؛ البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 576959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.