یارانه متولدین دهک‌های اول تا چهارم باید ۳ برابر شود

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: یارانه متولدین دهک‌های اول تا چهارم برابر این قانون باید سه برابر شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلی موسوی با اشاره به اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها»، اظهار کرد: واقعیت این است که با اجرای این طرح مهم که به نوعی جراحی اقتصادی نام دارد، اقشار محروم و ضعیف جامعه با آزادسازی قیمت‌ها تحت فشار بیشتری قرار گرفتند و باید در راستای اجرای دقیق عدالت، حمایت‌های بیشتری از دهک‌های ضعیف جامعه صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا و در اجرای ماده ۱۳ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قید شده که دهک‌های اول تا چهارم در صورت فرزندآوری باید به ازای هر فرزند خود، یارانه سه برابری دریافت کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اجرای این بند قانونی را موجب حمایت از دهک‌های اول تا چهارم دانست و تاکید کرد: از وزارتخانه‌های مربوطه این مطالبه را داریم تا قانونی که به تأیید شورای نگهبان رسیده و رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرده است، اجرایی کنند.

موسوی تصریح کرد: قطعاً اجرایی نشدن ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر سه برابر شدن یارانه متولدین خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم، توسط وزارتخانه‌ها، استنکاف از اجرای قانون به شمار می‌آید و ما به عنوان فراکسیون محرومیت زدایی این موضوع را تا وصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران، قوانین بسیار خوبی برای حمایت از محرومین داریم و ما به عنوان نمایندگان مجلس پیگیر اجرای دقیق قوانین هستیم.

به گزارش ایمنا، در ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است: سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف است از محل درآمدهای ناشی از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شاغل نباشند به میزان سه برابر یارانه مصوب سایرین پرداخت کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 576954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.