ضرورت بررسی مشکلات آب و فاضلاب در شهر تهران

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از پروژه‌های پیوست مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری با سرعت مطلوبی انجام نشده و نیازمند اهتمام و بررسی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیر هادی امروز _یکشنبه یکم خردادماه_ در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب به استناد تبصره سه قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب سال ۷۷ مجلس، در سال ۹۸ برای یک دوره پنج ساله به تصویب رسیده بود.

وی ادامه داد: این مصوبه با رویکرد حمایت از طرح‌های آب و فاضلاب و پروژه‌های آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب و موضوع آبرسانی اضطراری در شهر تهران به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: طی سه سال گذشته برخی از موضوعات نظیر احداث تصفیه خانه ششم و هفتم و طرح اسکادای آب و فاضلاب و طرح آبرسانی از سد ماملو با توفیق بیشتری از محل درآمدهای این مصوبه به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: برخی از پروژه‌های پیوست مصوبه مثل تکمیل شبکه فاضلاب به ویژه در مناطق ٢١ و ٢٢ و ٩ و ١٧ و ١٩ و هم چنین نصب مخازن آب اضطراری در شرایط بحران و بررسی کیفی رواناب‌های شهر تهران به دلایل مختلف با سرعت مطلوبی انجام نشده که نیازمند اهتمام بیشتر در این حوزه است.

مهدی پیرهادی گفت: در این دوره شورا طی ده‌ها جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری با شرکت آب و فاضلاب و بررسی گزارش‌های عملکرد سه ساله و گزارش سالانه حسابرسی، با همکاری کمیسیون بودجه ضرورت بازنگری و اصلاح برخی از مواد مصوبه احساس شد.

وی تصریح کرد: با توافق کمیسیون سلامت و محیط زیست، خدمات شهری و شرکت آب و فاضلاب ضمن تداوم و رفع کاستی‌ها در اجرای پروژه‌هایی نظیر احداث مخازن آب اضطراری، تکمیل ١٠٠٠ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب (عمدتاً در منطقه ٢١ و ٢٢) و همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب خرگوش دره که مستقیماً با سلامت شهروندان و حفاظت از محیط زیست ارتباط دارد، مقرر شد برای انجام پروژه‌های آبرسانی شهری نظیر آبیاری فضای سبز با احداث پکیج‌های محلی تصفیه خانه فاضلاب در نقاط مختلف شهر تهران و برخی چالش‌های موجود نظیر رفع انفصالات در داخل شبکه آب‌های سطحی و رفع معارضین تاسیساتی و نقاط گلوگاهی که منتج به ایجاد سیلاب خواهند شد، اقدام شود.

پیرهادی افزود: هم چنین پیش بینی مخازن نگهداشت آب در برخی بوستان‌ها در شرایط بحران و تنش آبی با تفاهم شرکت آب و فاضلاب به تمدید مصوبه در سال‌های آتی اضافه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به نگاه حمایتی این دوره شورا در نظر داریم تعرفه تبصره سه برای مناطق و محلات محروم شهر تهران با حمایت بیشتری ملاحظه شود و هم چنین آن دسته از مشترکین که مصرف مطلوب دارند با حمایت ویژه مثل معافیت از پرداخت هزینه‌ها در بازه‌های مشخص مصرف، مورد توجه قرار گیرند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امید داریم با پیگیری این دوره شورا در این خصوص به دستاوردهای خوبی در این حوزه نائل شویم و بخشی از مشکلات شهر و شهروندان در حوزه آب و فاضلاب مرتفع شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رأی، با درخواست رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران موافقت کردند.

کد خبر 576934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.