آغاز ثبت‌نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها/برای ثبت‌نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی هاشمی اظهار کرد: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس موردنظر خود می‌توانند فرزندان‌شان را ثبت‌نام کنند اما برای ثبت‌نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش‌آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت‌نام می‌کند.

وی افزود: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش‌آموز خود را برای شرکت در کلاس‌های درس آماده می‌کنند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش درباره تعیین محدوده بندی مدارس هم گفت: محدوده‌بندی بر عهده ستادهای ثبت‌نام استانی و منطقه‌ای و احراز و تأیید مدارک محل سکونت دانش‌آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.

وی اظهار کرد: امسال با تمرکززدایی قرار است ستادهای ثبت‌نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت‌نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت‌نام منطقه‌ای، الگوهای مناسب برای هر منطقه را، در سال‌های بعد پیاده کنند.

هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.

وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه‌التفاوت بعداً از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

رئیس ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: مدارس هیئت امنایی و دولتی هم هنگام ثبت‌نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. در مدارسی مثل غیردولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می‌شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیا قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماع افراد، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی به‌جز پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir انجام شود. با توجه به یکپارچه بودن ثبت‌نام دانش‌آموزان، شرایط عمومی ثبت‌نام مدارس از طریق سایت آموزش و پرورش منتشر و در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار گرفته است.

کد خبر 576922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.