آغاز دو عملیات الحشدالشعبی در عراق

نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق دو عملیات امنیتی را در استان «دیاله» و شهر موصل آغاز کردند.

به گزارش ایمنا، نیروهای «الحشدالشعبی» عراق امروز (یکشنبه) یک عملیات امنیتی را در «خانقین» در استان «دیاله» آغاز کردند.

بر اساس این گزارش منابع امنیتی می‌گویند مناطق اطراف «جلولاء» و خانقین از سال ۲۰۱۷ به پناهگاه‌هایی برای داعش جهت هدف گرفتن غیرنظامیان و نیروهای امنیتی تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده: از اواخر سال گذشته میلادی به دلیل عملیات‌های نظامی گسترده نیروهای پیشمرگه در مناطق مرزی منطقه کردستان با خانقین، این حملات (داعش) کمتر شده است.

نیروهای الحشد الشعبی همچنین امروز عملیات تفتیش در غرب شهر موصل را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، الحشد در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات مذکور با مشارکت تیپ‌های «۲-۲۱-۳۳» و ارتش در موصل به منظور تفتیش و تأمین «جبال العطشانه» آغاز شده است.

الحشدالشعبی و ارتش به عملیات‌های پیشگیرانه خود در چارچوب راهبردی برای پایان دادن به هسته‌های خفته داعش در غرب موصل ادامه می‌دهند.

در همین راستا وبگاه اوراسیا، اخیراً در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.

منبع: فارس

کد خبر 576902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.