افزایش سرانه ورزشی تکلیف مدیریت شهری شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر شیراز یکی از محروم‌ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزش و فضاهای اختصاصی است، از این رو شهرداری احساس تکلیف کرده است که سرانه ورزشی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی مشفقیان با اشاره به رویکردهای شورا و شهرداری شیراز در حوزه ورزش، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با وجود گسترش حوزه فعالیت خود، اما با بیشترین تقاضای مردم از در حوزه ورزشی از جمله ارائه سالن‌های ورزشی با تخفیف و احداث زیرساخت سالن‌های جدید ورزشی مواجه است.

وی با بیان اینکه این اتفاق مهم نشان دهنده اهمیت ورزش است، ادامه داد: امسال کلنگ احداث چند سالن چند منظوره و زمین چمن به زمین در مناطق دو، پنج، هفت و ۹ شهرداری به زمین زده خواهد شد و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: ١١ سالن غیرتوپی نیز در سایر مناطق کلنگ‌زنی می‌شود که برآوردمان این است که در بازه زمانی دو تا سه ساله تکمیل شود؛ در حال حاضر شیراز یکی از محروم‌ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزش و فضاهای اختصاصی است و به همین دلیل شهرداری شیراز احساس تکلیف کرده است که سرانه ورزشی با اقدامات برنامه‌ریزی شده افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این سازمان بر پایه توسعه ورزش همگانی است و البته با رویکرد جدیدی که در شورا و شهرداری ایجاد شده، ما در بحث استعدادیابی، حمایت از ورزشکاران و حمایت از آنها در عرصه ورزش حرفه‌ای ورود خواهیم کرد که اتفاقات خوبی هم در این مورد رقم خورده است، باشگاه ورزشی شهرداری شیراز در آستانه راه‌اندازی است با همین نگاه و هدف در حال تکمیل است.

مشفقیان با تاکید بر اینکه تیم‌داری وظیفه شهرداری نیست و بلکه در ورزش پایه سرمایه‌گذاری می‌کنیم، گفت: تعامل خوبی بین ما و اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی برقرار شده و اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم با همکاری آنها در بحث ورزش قهرمانی گام‌های مؤثری بر داریم.

وی در خصوص احتمال سقوط فجر سپاسی و حمایت از این تیم، اظهار کرد: شهرداری آمادگی دارد برای به روز رسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه حافظیه شیراز اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند.

کد خبر 576898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.