آنچه در جلسه ۴۳ شواری شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر جزئیات لوایح و مصوبات چهل‌وسومین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، یکم خردادماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این هفته سالروز آزادسازی خرمشهر وجود دارد و نقش ویژه سرداران و دلاوران هشت سال دفاع مقدس اصفهان در وقوع این اتفاق ارزشمند در تاریخ ایران اسلامی بوده است، امروز چهل و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم با حضور مهمان ویژه‌ای برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز در جلسه امروز سردار کریم نصراصفهانی از جانبازان و یادگار دفاع مقدس که عضو چهار دوره شورای اسلامی شهر و یکی از فرماندهان حاضر در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بوده است مهمان ویژه شورای ششم شد و بر نقش فرماندهان و دلاوران اصفهانی در این اتفاق این مناسبت و اتفاق بزرگ را گرامی داشتیم و وی با سابقه ۱۸ ساله توصیه‌هایی در مورد موضوع‌های شهری ارائه دادند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه این جلسه از جانب شهرداری اصفهان لایحه دو فوریتی وجود داشت به جهت تجمیع و برداشت سه ماهه از حساب خروجی شهرداری مانند حساب پارکینگ که برای استفاده بهتر از جریان نقدینگی و تأمین مصالحی مانند قیر، سیمان و میلگرد بود.

وی ادامه داد: این لایحه دوفوریتی برای این بود که با توجه به شرایط اقتصادی موجود بتوان از ارزش ریالی موجود و شرط فعلی آن بیشتر استفاده کرد، دوباره بعد از تأمین کالا و کمک در تسریع پروژه‌های عمرانی هزینه برگشت به حساب‌ها شده که دوفوریت آن به تصویب رسید و اصل لایحه نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

صالحی با تاکید بر اینکه در جلسه امروز تصویب لوایحی برای بهبود شرایط کیفی زندگی در شهر اصفهان نیز تصویب شد، گفت: در ادامه جلسه علنی امروز شورای ششم شهر اصفهان شاهد اتفاق خوب دیگری بودیم و در ادامه لوایحی که برای بهبود شرایط کیفی زندگی در شهر اصفهان بود، لایحه صدور تخفیف ۷۰ درصدی پروانه مسکونی در بافت فرسوده که بسیار کمک‌کننده است، مشوقی برای شهروندان می‌شود تا شاهد بهسازی و نوسازی این بافت از جانب مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد که به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان این لایحه به مدت دو سال برقرار باشد و در کنار سیاست تشویقی که کمیسیون ماده ۵ استان تصویب کرده است تا یک یا دو طبقه بنا به شرایط ملک در بافت فرسوده امتیاز می‌دهد، این فرایند در کنار طبقه‌های اضافی ارائه شده است و تخفیف ۷۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی ارائه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: قطعاً با این روند شهروندان می‌توانند با مشوق‌های بیشتر شکل بهتری را به شهر اصفهان دهند و شهرداری نیز در این مورد پیش قدم شده و با چشم‌پوشی از مباحث مالی می‌تواند به تسریع این فرایند کمک کند.

وی در خصوص مساعدت مالی شورای ششم شهر اصفهان به خیریه امام سجاد (ع)، گفت: با توجه به مشکلاتی که در تکمیل درمانگاه امام موسی صدر بود شورای ششم شهر اصفهان برای تکمیل این پروژه سهیم شده است تا با تکمیل فرایندهای ساختمانی این درمانگاه به صورت رسمی به اتمام برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

صالحی با بیان اینکه سال گذشته دریافت مبالغی در قالب ردیف درآمدی مجزا برای نوسازی اتوبوس به عنوان یک طرح ارائه شده بود، ادامه داد: این طرح بعد از طی مراحل با توجه به اینکه بودجه مجزایی برای این موضوع در سال ۱۴۰۱ تعیین شده و ردیف آن وجود داشت، اما برای اعمال آن نیاز به زمان بود و این طرح به تصویب نرسید و قرار شد در قالب همان ردیف‌های نوسازی موجود شاهد این اتفاق در شهر باشیم.

وی اضافه کرد: در جلسه علنی امروز یک لایحه توافق واگذاری ملکی در تعریض خیابان روشن‌دشت ارائه شد که به تصویب رسید، در نهایت لایحه قرارداد تکمیل خدمات مشاوره نظارت عالی و کارگاهی در مرکز همایش‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به زمانی که از قرارداد این موضوع گذشته بود و نیاز به تمدید وجود داشت، با بررسی‌های انجام شده این مورد نیز امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید و قرار شد که امور مربوط به آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه علنی امروز چند مصوبه وجود داشت و یک طرح که بعد از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب نرسید.

کد خبر 576889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.