پاسخ‌های سازمان محیط‌زیست درباره توله‌های «ایران»

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون محیط‌زیست و کمیسیون اصل۹۰ که با موضوع بررسی علت مرگ توله‌یوزپلنگ‌های «ایران» برگزار شد، گفت: پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط‌زیست قانع‌کننده نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سمیه رفیعی» با اشاره به جلسه روز شنبه فراکسیون محیط‌زیست و کمیسیون اصل ۹۰ به منظور بررسی مرگ توله‌یوزپلنگ‌های «ایران» با حضور مسئولان مرتبط، اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای دو و نیم ساعته در این خصوص برگزار شد و به طور مفصل موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه سوالات مشخصی از مسئولان مربوطه پرسیده شد اما از نظر ما جواب‌ها قانع کننده نبود و نمی‌توانستیم به راحتی مسائل مطرح شده از سوی محیط‌زیست را بپذیریم. از سه متخصص دام‌پزشکی برای حضور در جلسه روز گذشته دعوت شد و هر آنچه که در جلسه ارائه می‌شد را با نظرات آن‌ها محک زدن می‌زدیم.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با بیان اینکه در این جلسه یک متخصص اکولوژی (بوم‌شناسی) نیز حضور داشت، ادامه داد: برآیند نظرهای تخصصی نشان می‌داد که پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط‌زیست قانع‌کننده نبود.

وی تصریح کرد: از دام‌پزشکی کل کشور برای حضور در جلسه دعوت شده بود؛ نماینده این سازمان در پاسخ به این پرسش صریح که در زمان وضع حمل ایران کجا بودید پاسخ داد: «کسی از ما درخواست نکرده بود که در آن موضوع خاص در محل مربوطه حضور داشته باشیم»؛ همین یک مورد کلی ماجرا به همراه دارد.

به گزارش ایمنا، ماده یوزپلنگ که «ایران» نام دارد، یازدهم اردیبهشت‌ماه سه فرزند را به روش سزارین صحرایی به دنیا آورد اما تاکنون دو توله این یوز تلف شده‌اند. دام‌پزشک معتمد بعد از کالبدگشایی توله یوز اول، علت مرگ را نارسایی ریه اعلام کرد و توله یوز دوم در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

کد خبر 576884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.