تامین انرژی بزرگترین شبکه حرارتی شهری اسپانیا با زیست‌توده

بخش خودمختار کاستیا-لئون اسپانیا در آینده‌ای نزدیک میزبان بزرگترین شبکه حرارتی شهری اسپانیا خواهد بود که انرژی مورد نیاز خود را از زیست‌توده‌ها به دست می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت منطقه‌ای "کاستیا و لئون" و شورای شهر وایادولید توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که به ایجاد سومین شبکه گرمایش زیست‌توده در شهر اجازه فعالیت می‌دهد. پروژه شبکه گرمایش پایدار "West Valladolid" برای ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

در حال حاضر دو شبکه دیگر نیز در حال ساخت هستند. هنگامی که همه آنها عملیاتی و متصل شوند، بزرگترین شبکه حرارتی شهری اسپانیا را تشکیل خواهند داد که از زیست‌توده تغذیه می‌شوند.

به طور مشخص، «West Valladolid» گرمایش و آب گرم را برای ۱۰ هزار و ۲۰۰ خانه و ۶۷ ساختمان در محله‌های ویلا دل پرادو، پارکسول و منطقه جنوب غربی Huerta del Rey تأمین خواهد کرد. کل سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد ۷۲ شغل خواهد بود. با اجرای این پروژه، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از میزان قبض انرژی کاربران صرفه‌جویی می‌شود و مهم‌تر اینکه باعث کاهش انتشار ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن CO2 در سال می‌شود و به این ترتیب افزایش استقلال انرژی کاستیا و لئون را به همراه دارد.

تامین انرژی بزرگترین شبکه حرارتی شهری اسپانیا با زیست‌توده

سوخت زیستی مورد استفاده در این پروژه، خرده‌های چوب حاصل از کارهای جنگل‌داری در کوه‌های کاستیل و لئون است که رطوبت بین ۲۰ تا ۴۰ درصد دارند.

پیش‌بینی مصرف زیست توده در آینده برای پوشش تقاضای بالقوه برای ساختمان‌های متصل به سیستم، ۵۰ هزار و ۲۰۰ تن خورده چوب در سال است.

زیست‌توده جنگلی منبع تجدیدپذیر مواد اولیه برای تولید انرژی است. اصطلاح "زیست‌توده" تمام قسمت‌هایی از درخت را دربرمی‌گیرد که در صنعت جنگل‌داری استفاده نمی‌شود و در نهایت به زباله تبدیل می‌شود.

تبدیل زیست‌توده به انرژی، به طور مؤثر انرژی کربن را جذب می‌کند. اگرچه این تبدیل، دی‌اکسیدکربن و سایر گازهای گلخانه‌ای را به جو منتشر می‌کند، اما جایگزین استفاده از سوخت‌های فسیلی و انتشار کربن آنها می‌شود.

پس از تکمیل این پروژه، شبکه جدید گرمایش والادولید انرژی حرارتی تجدیدپذیر را برای پاسخگویی به نیازهای گرمایشی و آب گرم خانگی همه ساختمان‌ها، اعم از دولتی و خصوصی، تأمین می‌کند.

تامین انرژی بزرگترین شبکه حرارتی شهری اسپانیا با زیست‌توده

کد خبر 576883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.