ضرورت توسعه شبکه فاضلاب در مناطق محروم

عضو شورای شهر اسلامی تهران گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب، میان مقاوم‌سازی مخازن آب و ایجاد مخازن جدید اولویت با مقاوم‌سازی است تا در زمان وقوع بلایای طبیعی مشکلی در جهت تأمین آب تهران نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _یک شنبه اول خردادماه_ در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه واحد صدور مجوزهای شهرداری» اظهار کرد: ۱۴ شرط برای شهرداری تهران گذاشتیم که لایحه بنویسد، اگر قرار است این‌طور باشد خودمان لایحه بنویسیم. شورا باید شأن خود را نگه داشته و فاصله را با اجرا حفظ کند.

وی ادامه داد: گزارش دو بخش داشت؛ اولین بخش در حوزه فاضلاب بسیار امیدبخش بود، خاطرم هست در سال ۸۴ یا ۸۵ این اقدام در شورای دوم انجام شد برآورد زمانی برای تکمیل شبکه فاضلاب حدود ۵۰ سال بود. اما امروز اعلام شد که شبکه فاضلاب ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد، یعنی تقریباً زمان به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این اقدام جای تقدیر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اما بخش نگران‌کننده گزارش مربوط به آب بود، دولت تصمیم دارد امسال ۱۱۰ هزار مسکن در تهران بسازد، حالا پرسش اینجاست با این جمعیت‌پذیری آیا فکری به حال تأمین آب آن‌ها شده است؟

وی افزود: نکته بعدی اینکه تکمیل شبکه فاضلاب با اولویت مناطق محروم باشد. در گلابدره و خلازیر این مشکل را داریم که یا زیرساخت آماده نیست یا شبکه وصل نشده است، معتقدم ما بین مقاوم‌سازی مخازن آب و ایجاد مخازن جدید اولویت با مقاوم‌سازی است که در زمان وقوع بلایای طبیعی مشکلی در جهت تأمین آب تهران نداشته باشیم.

کد خبر 576866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.