ادامه بازارچه حسن‌آباد احیا می‌شود

رئیس اداره عمران منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی بازارچه حسن‌آباد حدفاصل خیابان فرشادی تا چهارسوق نقاشی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یونس تیموری ضمن تشریح چگونگی تشکیل بازارچه حسن‌آباد در زمان‌های قدیم، اظهار کرد: یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های محور فرهنگی و تاریخی اصفهان بازارچه حسن‌آباد است که گسترش آن از مرکز شهر به سمت خروج شهر به سبک خطی امتداد یافته است که نسبت به نیازهای محله، کاربری‌های آن شکل گرفته است.

وی افزود: بازارچه حسن‌آباد از ابنیه متعدد صفویه و قاجاریه همچون مسجد ساروتقی، امام‌زاده احمد، مدرسه اسماعیلیه، مدرسه علمیه آقانجفی، حسینیه گل‌بندان و زورخانه حسن‌آباد برخوردار است، حتی به سمت خروجی شهر و روی رودخانه زاینده‌رود نیز پل خواجو در زمان صفویه احداث شده است.

رئیس اداره عمران منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: با گذشت زمان و احداث خیابان فلسطین ظاهر بازار از میان رفت و تنها اثر باقی‌مانده بعد از خیابان فلسطین، چهارسوق نقاشی و تجاری‌های چهارگوش آن، گواه بر ادامه بازارچه حسن‌آباد قدیم است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته در مقاطع مختلف از سمت بازارچه "چهارسو مقصود" عملیات سنگ‌فرش و سقف‌زنی به سمت خیابان فرشادی اجرا شده است، اما به‌دلیل آزادسازی نشدن، قسمت‌هایی از آن هنوز تکمیل نشده است.

تیموری افزود: در راستای حفظ آثار بناهای تاریخی و با توجه به شعار میراث‌داران شهر، شهرداری اصفهان تکمیل بازارچه حسن‌آباد را در برنامه‌های این منطقه قرار داد و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در سال جاری به این امر اختصاص داد که با توافق مالکان پلاک‌های این مسیر، قسمت‌های باقی‌مانده نیز تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آسفالت‌برداری به‌منظور اجرای فونداسیون ستون و سقف و همچنین زیرسازی و سنگ‌فرش کف بازار از سمت خیابان فرشادی تا چهارسوق نقاشی تا یک ماه آینده اجرا خواهد شد.

کد خبر 576827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.