تاکید وزیر راه‌وشهرسازی بر سرعت‌بخشی به نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز زمینه اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن فراهم و تأمین اراضی در حال انجام است، گفت: در استان‌هایی که تأمین اراضی انجام شده است، عملیات اجرایی نیز باید روند مناسب‌تری داشته باشد تا سریع‌تر به تعداد تولید مسکنی که دولت بر آن متعهد شده است، دست یابیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است که بخش عمده تأمین اراضی آنها انجام گرفته است و مابقی نیازمند تأمین اراضی از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

وی افزود: امروز زمینه اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن فراهم و تأمین اراضی در حال انجام است. روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت یابد و در این خصوص استانداران، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان‌هایی که تأمین اراضی انجام شده است، عملیات اجرایی نیز باید روند مناسب‌تری داشته باشد تا سریع‌تر به تعداد تولید مسکنی که دولت بر آن متعهد شده است، دست یابیم.

قاسمی اضافه کرد: هر استانی که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، پیشرفت مناسبی داشته باشد، مبالغ جدیدی بودجه دریافت می‌کند تا کار با سرعت مناسب‌تری انجام شود.

وی ادامه داد: واحدهای نهضت ملی مسکن به شیوه گروهی و خودمالکی ساخته می‌شود که این روش‌ها مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشارکت با پیمانکاران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز از دیگر روش‌های مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است که استان‌ها و مدیران استانی بر انجام آن اهتمام داشته باشند و در استان‌هایی که زمین داریم با پیمانکاران مشارکت انجام شود تا کار ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت یابد.

قاسمی تصریح کرد: ساخت مسکن در کشور با فرمان ریاست‌جمهوری و تحت نظارت دولت پیش خواهد رفت و با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن هدف کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است تمامی دست‌اندرکاران در اجرای بهینه آن اهتمام داشته باشند.

کد خبر 576824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.