اعلام آمادگی شورای شهر اصفهان برای اداره موزه دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای موزه دفاع مقدس امسال در بودجه ارقامی پیش‌بینی شده است و به صورت کتبی نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم به عنوان مجری و نه سیاست‌گذار در موضوع موزه دفاع مقدس ورود کنیم، در واقع آمادگی داریم موزه دفاع مقدس را تحویل بگیریم و اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی، امروز _یکم خردادماه_ در چهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: امسال برای موزه دفاع مقدس در بودجه ارقامی پیش‌بینی شده است و به صورت کتبی نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم به عنوان مجری و نه سیاست‌گذار در موضوع موزه دفاع مقدس ورود کنیم، در واقع آمادگی داریم موزه دفاع مقدس را تحویل بگیریم و اقدامات لازم را برای اداره آن انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم موزه دفاع مقدس را در این دوره تکمیل کنیم و به جایگاه خوب و مناسب برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر فراتر از آنچه مربوط به شهرداری می‌شود، در قالب حل و فصل مشکلات شهر گام برمی‌دارد، آن هم در فضایی که رغبت چندانی به رصد کردن امور توسط شورای اسلامی شهر ندارد.

موزه دفاع مقدس باید در شأن اصفهان باشد

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست، اظهار کرد: چهار سال خاطرات همراهی با سردار کریم نصراصفهانی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر برای من درس بود، وی در اخلاق و رعایت نظم الگو است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین و با توجه به جایگاه اصفهان، موزه دفاع مقدس این شهر نیز باید در میان کلان‌شهرهای دیگر شاخص باشد، گفت: اصفهان با وجود چهار لشکر رزمی در دوران هشت سال دفاع مقدس و پشتوانه‌های مهمی که داشته است، اما موزه دفاع مقدس این استان وضعیت خوبی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دسترسی به موزه دفاع مقدس نیز دشوار است، تصریح کرد: لازم است گردشگران با ورود به شهر ایثار و شهادت برای آشنایی با رشادت‌های مردم اصفهان از این موزه بازدید کنند.

وی ادامه داد: ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید برای موزه دفاع مقدس وقت بیشتری بگذارند، زیرا باید این موزه در شأن اصفهان باشد.

شریعتی با اشاره به سفر دانش‌آموزان و مردم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور، گفت: در گذشته اصفهان جایگاه و محل اسکان ویژه برای بازدیدکنندگان اصفهانی در منطقه جنوب نداشت، اما در شهرک دارخوین امکاناتی در حال آماده شدن است که در اختیار استان اصفهان قرار مخواهد گرفت و قطعاً به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بازدیدی از این مجموعه خواهیم داشت.

اعلام آمادگی شورای شهر اصفهان برای اداره موزه دفاع مقدس

مدیریت یکپارچه آب بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه سردار کریم نصراصفهانی افتخار شهر اصفهان است، اظهار کرد: شهدا همچون ستارگانی هستند که راه را نشان می‌دهند و اصفهان در عملیات بیت‌المقدس بیشترین شهید را تقدیم کرد، البته اگر به آمارها در هشت سال دفاع مقدس نگاه کنیم، اصفهان در میان تمام استان‌ها بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه روزی که دشمن به این کشور حمله کرد تمام مردم برای دفاع از نظام، مملکت، انقلاب و نوامیس به میدان آمدند، تصریح کرد: این نگاه در میان مردم اصفهان وجود داشت و تقدیم این همه شهید نشان می‌دهد، پای نظام و اسلام ایستادند و برای دفاع از مملکت و نوامیس جان خود را تقدیم کردند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه دشمن پس از جنگ به دنبال آن است که بین مردم، اقوام و استان‌ها تفرقه بیندازد، افزود: یکی از موضوعاتی که این امر را تشدید می‌کند، موضوع بی‌آبی است و دشمن از این موضوع سوءاستفاده می‌کند و برخی از مدیران ناآگاهانه و با بی‌تدبیری مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند که بین مردم استان‌ها تفرقه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نگذاریم دشمن به خواسته خود برسد، اظهار کرد: باید استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد و اصفهان یکپارچه باشند، در این راستا با تحقق مدیریت یکپارچه آب می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد، البته دولت باید به این موضوع ورود کند تا تفرقه بین مردم ایجاد نشود و باید به دنبال وحدت باشیم و نگذاریم بی‌آبی بین مردم جدایی بیندازد.

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با تبریک سالروز عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، اظهار کرد: طی ۱۰ سال همراهی با سردار کریم نصراصفهانی در ادوار مختلف شورای اسلامی شهر، همواره مانند آنچه از تلاش و ایثارگری‌های خود و همرزمانش در عملیات بیت‌المقدس روایت کرده، یار و یاور مدیریت شهری و حامی کل مجموعه شهرداری بوده است.

به گزارش ایمنا، در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر سردار کریم نصراصفهانی، رزمنده دفاع مقدس و نماینده ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان میهمان چهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بود.

کد خبر 576808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.