خیاطیان: مردم باید در جریان همه مسائل قرار بگیرند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، توجه به حلقه‌های میانی را از جلوه‌های مردمی‌سازی دانست و گفت: رئیس جمهور معتقد است مردم باید در جریان همه مسائل باشند و وقتی درباره مردمی‌سازی یارانه مستقیماً با مردم صحبت می‌کند، برای آن است که مردم کاملاً از موضوع مُطلع شوند.

به گزارش ایمنا، محمدصادق خیاطیان روز یکشنبه در همایش تخصصی «جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی» که به میزبانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ساختمان کوثر برگزار شد، درباره چرایی بررسی جایگاه حلقه‌های میانی در این مرکز، گفت: این ایام در سومین سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای ایجاد حلقه‌های میانی در استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه جوانان است که یک راهبرد اساسی تلقی می‌کنیم و دولت خود را موظف به اجرای فرامین رهبری می‌داند.

وی افزود: وظیفه دولت اجرای فرامین راهبردی مقام معظم رهبری و تعیین و تبیین مسیر اجرای این راهبردهاست و این موضوع یک مأموریت ذاتی به حساب می‌آید.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دلیل دوم را ترویج و توسعه گفتمان دولت دانست و اظهار کرد: ترویج و توسعه گفتمان دولت از وظایف مرکز استراتژیک هم است. گفتمان دولت برآمده از ویژگی‌های رئیس جمهور و برنامه‌ها و منویات اوست و دال اصلی آن مردمی‌بودن و عدالت‌محوری بودن قرار گرفته است.

خیاطیان اضافه کرد: رئیس جمهور و بقیه اعضای دولت در رویکردهای خود به مردمی‌بودن و عدالت‌محوری باور عمیق دارند و معتقدیم هر جا مردم پای صحنه بودند کشور رو به جلو حرکت کرده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور معتقد است مردم باید در جریان همه مسائل باشند و وقتی برای مردمی‌سازی یارانه‌ها با مردم سخن می‌گوید، برای آن است که مردم کاملاً در جریان موضوع قرار بگیرند و البته در عین حال از کاستی‌ها هم نباید غفلت کرد.

وی حلقه‌های میانی را یکی از جلوه‌های مردمی‌سازی دانست و گفت: مردم ظرفیت‌های زیادی دارند که باید به آنها توجه داشت و اگر استعدادها و ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی شوند و مردم را وارد میدان عمل کنیم گفتمان دولت محقق می‌شود و می‌توانیم بر مشکلات موجود در همه سطوح محلی تا ملی و بین‌المللی فائق آییم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: گفتمان دولت با دو رویکرد ترویج و تولید محتوا و ترجمه گفتمان در ابعاد مختلف محقق می‌شود، نه با حرف و سخن‌.

خیاطیان افزود: حلقه‌های میانی بهترین بستر برای دنبال کردن گفتمان دولت و فعال و همراه کردن ظرفیت‌های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: علت سوم توسعه شبکه نخبگانی است و این از وظایف مرکز بررسی‌های استراتژیک است و ما وظیفه داریم رابطه دولت و نخبگان را دنبال کنیم و نخبگان اجتماعی هم یکی از آن حلقه‌های میانی هستند و این ظرفیت را دارند در توانمندسازی و شکوفایی ظرفیت‌های مردمی کمک کنند و واسط باشند.

کد خبر 576800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.