حذف رانت اطلاعاتی در شهرداری اصفهان/ یک ماه دیگر صدور پروانه غیرحضوری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری گام بلندی در راستای حذف هر گونه رانت اطلاعاتی و سودجویی در مسیر صدور پروانه‌ها برداشته است و از اول تیرماه صدور پروانه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه یکم خردادماه_ در نطق پیش از دستور چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سال روز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: در سالگرد عملیات حماسی و پیروزمندانه بیت‌المقدس قرار داریم که یکی از اهداف مهم این عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

وی با اشاره سخن امام خمینی (ره) که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، ادامه داد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نماد حضور مردم و تجلی ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام بود که موجب تقویت و استحکام روحیه سلطه‌ستیزی ملت ایران شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که شهید حاج احمد کاظمی وارد خرمشهر شد در بی‌سیم اعلام کرد "خرمشهر را خدا آزاد کرد و عراقی‌ها فوج فوج به اسارت نیروهای اسلام درآمدند" و این مهم تنها با ایمان، مجاهدت و اخلاص فرزندان غیور این سرزمین محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی این حماسه بزرگ و ارزشمند در یادها ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود فرمودند «سپاس بی‌حد خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت خود قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیبمان فرمود.»

نورصالحی با بیان اینکه روز آزادسازی خرمشهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به شایستگی روز مقاومت، حماسه و پیروزی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در این روز یاد تمام حماسه‌آفرینان این عملیات پیروزمندانه، تمام افرادی که به فیض شهادت نائل آمدند و در جوار قرب الهی "عند ربهم یرزقون" هستند و تمام جانبازان و ایثارگران به ویژه آنها که از شهر شهیدپرور اصفهان در این حماسه تاریخی حضور داشتند را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان، گفت: با توجه به شرایط روز این سفر به تأخیر افتاده و شاید استان‌های دیگر در اولویت قرار گرفته‌اند، اما این مهم نیست، مهم نتیجه و خروجی این سفر برای مردم اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حدود ۳۰ درخواست شورای اسلامی شهر را برای گنجاندن در مصوبات سفر پیشنهاد کردیم که در رأس آن احیای همیشگی رودخانه زاینده‌رود، توجه به آلودگی هوا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای غلبه بر این مشکل، توجه به فرونشست زمین، تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان و مجموعه شهری اطراف با ظرفیت حدود پنج میلیون نفر است.

وی ادامه داد: تذکر رئیس جمهور به وزارت راه برای فعال کردن و به اتمام رساندن قطار سریع‌السیر اصفهان به تهران که حدود ۱۲ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده، از دیگر پیشنهادهای شورای اسلامی شهر بوده است. اگر در شرایط مدیریت صحیحی قرار داشتیم این طرح باید ظرف دو تا سه سال اجرا می‌شد، در این راستا درخواستمان از رئیس جمهور این است که شرایط بهره‌برداری از این طرح تا پایان دولت فراهم شود.

نورصالحی با اشاره به بخش گردشگری، تصریح کرد: توجه دولت به توسعه گردشگری، رونق صنایع دستی و تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی که چرخه گردشگری را تکمیل می‌کند در این حوزه قرار دارد.

وی ادامه داد: کمک به آغاز کار و راه‌اندازی موزه بزرگ شهر اصفهان، تکمیل پروژه دهکده المپیک، ساماندهی محورهای ورودی شهر، احداث حلقه چهارم ترافیکی، کمک به بازسازی و خرید اتوبوس، کمک به ساخت خانه ارزان در بافت‌های فرسوده و اراضی داخل محدوده شهری از دیگر پیشنهادات شورای اسلامی شهر است که در تدوین مطالبات مطرح شده برای ریاست جمهوری مد نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال اصفهان باید بتواند قطب دانش‌بنیان کشور شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند، لذا به این موضوع باید به طور ویژه نگاه کرد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: توجه به اشتغال جایگزین برای کشاورزانی که دچار مشکل هستند، کمک به توسعه گلخانه‌ها و صنایع غیر آب‌بر و احداث نیروگاه خورشیدی از دیگر پیشنهاداتی است که برای استاندار و نمایندگان مجلس ارسال شده و امیدواریم در مصوبات سفر مورد توجه قرار گیرد.

نورصالحی در خصوص پرداخت نشدن سهم شهرداری در حوزه مالیات، اظهار کرد: دو ماه از سال گذشته و هیچ رقمی بابت ارزش افزوده به شهرداری اصفهان پرداخت نشده است، در حالی‌که ب اساس قانون ۱۴۰۱ باید حدود چهار درصد عوارض توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداری پرداخت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون تجمیع عوارض، این حق مسلم شهرداری است که پرداخت نشده و شهرداری را با مشکلات مالی روبه‌رو کرده است که از مسئولان استانی و ملی درخواست می‌کنیم به این موضوع ورود کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری گام بلندی در راستای حذف هر گونه رانت اطلاعاتی و سودجویی در مسیر صدور پروانه‌ها برداشته است و از اول تیرماه صدور پروانه به صورت غیرحضوری خواهد بود که تحقق این موضوع همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: درخواست شهرداری برای کمیسیون ماده ۵ ارسال شده، اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است، در این راستا مردم باید بتوانند با مراجعه به سایت، حقی که مترتب بر پلاک است را دریافت کنند، اما به رغم هماهنگی‌ها تاکنون بستر مردم‌سپاری جریان صدور پروانه محقق نشده است و باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

کد خبر 576782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.