شیوع آبله میمون در اروپا + جدیدترین علائم

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که با گسترش موارد ابتلا به آبله میمون در سراسر اروپا، ممکن است روند شیوع بیماری تسریع شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به‌تازگی هشدار داده که روند ابتلاء به بیماری نادر آبله میمون ممکن است در ماه‌های آینده با گسترش ویروس در سراسر اروپا تسریع شود. مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، «هانس کلوگه» نیز اعلام کرد که با ورود به فصل تابستان و آغاز برگزاری تجمعات، جشنواره‌ها و میهمانی‌های دسته‌جمعی، نگران تسریع انتقال بیماری آبله میمون هستیم.

آبله میمون چیست؟

ویروس عامل بیماری آبله میمون که باعث ایجاد بثورات پوستی و تاول می‌شود به ندرت کشنده است و پیش از این در مرکز و غرب آفریقا مشاهده شده بود. این بیماری طی هفته‌های اخیر در کشورهای اروپایی مانند پرتغال، سوئد و کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا گزارش شده است.

علائم آبله میمون چیست؟

با توجه به گزارش‌های اعلام شده بیشتر مبتلایان که اخیراً درگیر بیماری آبله میمون شده‌اند سابقه سفر به مناطقی که آبله میمون شایع بوده است را نداشته‌اند. افراد مبتلا به بیماری آبله میمون علائمی مانند تب، سردرد شدید، تورم غدد لنفاوی، کمردرد، درد عضلانی، خستگی و بروز بثورات پوستی را تجربه می‌کنند.

کد خبر 576759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.