۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
شهر کروات میزبان موزه هوشمند

شهرداری کارلواچ کرواسی، حسگرهای هوشمندی را در موزه شهر نصب کرده است تا در هزینه و انرژی صرفه‌جویی کند؛ نصب این حسگرها بخشی از پروژه هوشمندسازی موزه‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارلواچ کرواسی پروژه "موزه هوشمند" جدیدی را ارائه کرده است که هدف آن حفاظت از اقلام موزه و کمک به تحقق هدف صرفه‌جویی مالی و انرژی است.

مسئولان شهر کارلواچ کرواسی به عنوان بخشی از پروژه هوشمندسازی موزه‌ها، اتاق‌ها و نمایشگاه‌های موزه اصلی شهر را به حسگرهای تشخیص دما و رطوبت مجهز کرده‌اند که به کارکنان اجازه می‌دهد تا از راه دور شرایط آب‌وهوایی داخل ساختمان را کنترل کنند.

با اجرای این پروژه، سیستم حفاظت و نگهداری از اقلام موزه که به رطوبت و دما حساس است، با نظم و دقت بالایی مدیریت خواهد شد. علاوه بر این، هوشمندسازی جدید دارای حسگرهای تشخیص حرکت است که در صورت نزدیک شدن بازدیدکنندگان به بخش‌های محافظت نشده، به کارکنان هشدار می‌دهد.

شهر کروات میزبان موزه هوشمند

هروویکا بوژیچ، مدیر موزه شهر کارلوواچ، توضیح داد: "چنین پروژه‌های نوآورانه در موزه کارلواچ برای مراقبت بهتر از اقلام ارزشمند انجام می‌شود. اشیای موزه حتی به کوچک‌ترین نوسانات در رطوبت، دما و نور بسیار حساس هستند. قرار گرفتن طولانی‌مدت در شرایط نامناسب می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. از طریق یک سیستم هوشمند، کارمندان می‌توانند داده‌های حیاتی در مورد محیطی که اشیا در آن قرار دارند را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند. "

پروژه "موزه هوشمند" تنظیم سریع و دقیق شرایط را تضمین می‌کند، هزینه‌های نیروی کار را به حداقل می‌رساند و تعداد پروژه‌های مرمت را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر، این پروژه به تحقق صرفه‌جویی مالی و انرژی شهرها کمک چشمگیری می‌کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، مدیر موزه شهر کارلواچ توضیح داده است که پروژه "موزه هوشمند" بخشی از پروژه شهر هوشمند شهرداری است. به گفته دمیر ماندیک، شهردار کارلواچ، اجرای چنین اقداماتی بسیار مهم است، زیرا به حفظ میراث فرهنگی کشور کمک می‌کند.

شهر کروات میزبان موزه هوشمند

کد خبر 576709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.