از مفقود شدن دختر ۷ ساله در جنگل تا سرقت لوله‌های نفت در بهبهان

مفقود شدن دختر هفت ساله در جنگل، قتل راننده پیک اینترنتی در درگیری ۲۰ نفره، رها کردن گروگان ۶۷ ساله در کوه‌، سقوط مرگبار به یک انبار، سرقت لوله‌های نفت در بهبهان، شلیک با کلت کمری برای اختلاف مالی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حمیدی، معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: به دنبال اعلام مفقودی یک دختربچه به نام زهرا عرب اسدی از اهالی روستای کلاته اسد میامی که روز جمعه سی‌ام اردیبهشت در جنگل‌های دشت شاد از توابع شهرستان میامی اتفاق افتاد؛ در ابتدا تیم جستجوی هلال احمر از شهرستان میامی به محل مورد نظر اعزام و پس از جست‌وجوی دو ساعته موفق به یافتن فرد مفقود شده نشدند.

وی افزود: در ادامه با اعزام ۱۲ تیم جست‌وجوی تخصصی شامل هشت تیم از استان سمنان و چهار تیم از استان گلستان و همچنین حضور نیروهای محلی به استعداد ۲۰۰ نفر از روستاهای مناطق اطراف به ویژه دشت شاد، نام نیک و کرنگ و حضور میدانی و مدیریت مستقیم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان، عملیات جست‌وجوی این کودک از ساعت ۲۱ شب گذشته ادامه یافت که به علت پدیده مه آلودگی و بارندگی شدید در ساعت سه بامداد امروز _شنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ متوقف شد.

معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: صبح امروز و با روشن شدن هوا و مناسب شدن نسبی وضعیت جوی عملیات جست‌وجو با حضور تیم‌های تخصصی هلال احمر و سگ‌های زنده‌یاب و همچنین نیروهای مردمی مجدداً آغاز و همچنان درحال انجام است.

وی ضمن قدردانی ویژه از مشارکت و همراهی تیم‌های جست‌وجوی مردمی، از هم‌وطنان ارجمند و به ویژه اهالی استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و خراسان رضوی و شمالی درخواست کرد چنانچه اطلاعاتی از این کودک دارند در اسرع وقت با شماره تلفن ۳۳۴۴۳۶۶۳ (استانداری سمنان) یا پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

قتل راننده پیک اینترنتی در درگیری ۲۰ نفره

عصر جمعه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ درگیری مرگبار حدود ۲۰ مرد جوان در خیابان پوراتحاد منطقه نیاوران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد و با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران راهی محل حادثه شدند و پس از پایان دادن به درگیری با مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود.

امدادگران اورژانس که همزمان با تیم پلیسی به صحنه رسیده بودند، مرد جوان را به بیمارستان شهدای تجریش انتقال دادند اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و مرد جوان چند ساعت بعد بر اثر ضربه چاقو فوت کرد. بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با هماهنگی قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تحقیقات ابتدایی را شروع کردند.

تحقیقات جنایی نشان داد، درگیری میان رانندگان یکی از پیک‌های اینترنتی به دلیل پایین بودن نرخ سفارشات رخ داده است که دو نفر دیگر به صورت سطحی در درگیری مجروح شدند. مأموران پلیس با رصدهای اطلاعاتی، سه متهم اصلی درگیری مرگبار را شناسایی کردند و با هماهنگی بازپرس ویژه قتل آنها را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

رها کردن گروگان ۶۷ ساله در کوه‌

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره آدم‌ربایی در هفدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان داراب و ربایش فردی ۶۷ ساله توسط چند نفر با دو دستگاه سواری پژو پارس و پراید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اظهارات خانواده‌ فرد ربوده شده مشخص شد متهمان به خاطر اختلافات مالی اقدام به چنین کاری کرده‌اند. کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و مطلع شدند فرد گروگان گرفته شده توسط برادر خود و چند نفر با پوشش بلوچ به شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان منتقل و در اطراف کوه‌های آن منطقه نگهداری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی از لحظات اولیه وقوع گروگان‌گیری تا بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ موفق شده‌اند پنج نفر را در این خصوص دستگیر کنند. متهمان (دیگر افراد مشارکت کننده در این اتفاق) که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ۶۷ ساله را بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه در کوه‌های اطراف کهنوج رها کردند و فرد گروگان‌گرفته شده با وسایل نقلیه عمومی به شهرستان بندرعباس عزیمت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مأموران به سرعت پس از اخذ نیابت قضائی به بندرعباس اعزام و فرد گروگان گرفته شده را به صورت صحیح و سالم به داراب انتقال و تحویل خانواده وی دادند، ادامه داد: تلاش برای دستگیری دیگر افراد مشارکت کننده در این آدم‌ربایی با جدیت ادامه دارد.

سقوط مرگبار به یک انبار

سرهنگ علی قاسم پور، فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتفاع در یک انبار، بلافاصله مأموران کلانتری ۳۲ حصارک برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۳۴ ساله حین کار در یک انبار از ارتفاع به پایین سقوط کرده و علی‌رغم انتقال به بیمارستان و تلاش کادر درمان، به علت شدت صدمه وارده جان خود را از دست داده است. در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

سرقت لوله‌های نفت در بهبهان

علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب بهبهان اظهار کرد: با پیگیری به موقع مأموران و صدور دستور قضائی، دو سارق لوله‌های نفت دستگیر و روانه زندان شدند. با گزارش رسیده از منابع و مخبران مبنی بر اینکه افرادی با چند دستگاه خودرو اقدام به سرقت لوله‌های نفتی مربوط به شرکت نفت واقع در مسیر چاه ۱۵ به چاه ۹۷ پازنان کرده‌اند و درحال برگشت به شهرستان بهبهان هستند، دستور قضائی برای بررسی صحت موضوع صادر شد.

وی افزود: با اعزام مأموران به محل، یکی از خودروهای متهمین شناسایی و توقیف شد و در بازرسی از آن ۱۲ شاخه لوله نفتی ۱۲۰ سانتی متری، یک دستگاه برنال (هوابر) و یک کپسول گاز اکسیژن بزرگ کشف و ضبط و راننده خودرو بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان خاطرنشان کرد: با ادامه تحقیقات، متهم دیگر نیز شناسایی و بازداشت شد که از وی یک قبضه سلاح کلت کمری حاوی یک خشاب و دو فشنگ و خودروی سواری مورد استفاده در این سرقت، کشف و ضبط شد. تلاش برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

شلیک با کلت کمری برای اختلاف مالی

سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: درپی وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از روستاهای توابع چابهار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه و در تحقیقات میدانی مشخص شد سرنشین ناشناس یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مردی میانسال را با شلیک کلت کمری مجروح کرده و به سرعت از محل متواری شده است. با توجه به حساسیت موضوع و رعب وحشت ایجاد شده بین شهروندان با کار شبانه‌روزی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط پلیس، در نهایت عامل این تیراندازی شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد که در تحقیقات تکمیلی از متهم مشخص شد انگیزه وی از این اقدام اختلاف مالی با این فرد بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش و با هر نوع بی‌نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 576708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.