رغبت پایین خیران به کمک در حوزه آسیب‌های اجتماعی/سخت‌شدن ادامه کار برای خیریه‌ها

مدیر موسسه «خیریه مرصاد» گفت: نخستین قشری که در وضعیت تورمی و افزایش قیمت‌ها با آسیب‌های فراوانی روبه‌رو شدند، نیازمندان جامعه هستند و متأسفانه علاقه‌مندی خیران در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زنان در کشور نسبت‌به همکاری در سایر حوزه‌های خیر همچون درمان کمتر است.

الهه قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های شاخص مؤسسه «خیریه مرصاد» کرمانشاه، اظهار کرد: این مؤسسه خیریه نزدیک سه سال است در حوزه‌های زنان سرپرست خانوار، معلولان، خانواده زندانیان فعالیت خود را آغاز کرده و مجوز فعالیت خود را از کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت کرده است.

وی افزود: در این مؤسسه خیریه علاوه بر توانمندسازی مددجویان، کمک‌های معیشتی، تأمین هزینه‌های درمان، تأمین هزینه‌های جهیزیه بنا بر نیاز مددجویان و تأیید مددکار مرکز ارائه می‌شود. یکی از اولویت‌های مهم این مؤسسه، اشتغال برای زنان مددجو است؛ چراکه با ایجاد اشتغال برای زنان می‌توان آن‌ها را توانمند ساخت و جمعیت مددجوی کمیته امداد کشور را کاهش داد.

مدیر مؤسسه خیریه مرصاد تصریح کرد: این مؤسسه در شهرستان «اسلام‌آبادغرب» واقع در استان کرمانشاه فعالیت می‌کند و بالغ‌بر ۳۰۰ خانوار را تحت پوشش خود دارد و به دنبال جذب اعتبار برای ایجاد کارگاه خیاطی جهت توانمندسازی زنان تحت پوشش است تا در کنار توانمندسازی آنان اشتغالی برای آنان فراهم سازد؛ اما تاکنون فرد خیری در این زمینه به مؤسسه کمک نکرده است.

اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد کرمانشاه حمایت‌های خوبی از این مؤسسه انجام داده است، گفت: از کمیته امداد درخواست تخصیص اعتبار برای کمک به اشتغال زنان مددجوی این مؤسسه خیریه کرده‌ایم اما به دلیل خیریه بودن، مؤسسه مرصاد خودش موظف است افراد نیکوکاری در این حوزه بیابد و با مشارکت‌های مردمی اقدام به جمع‌آوری اعتبار برای ایجاد کارگاه خیاطی کند که متأسفانه علاقه‌مندی خیران در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زنان در کشور نسبت به سایر حوزه‌های خیر همچون درمان، کمتر است.

قنبرزاده ادامه داد: یکی از مشکلاتی که این مؤسسه با آن روبه‌رو است اینکه بسیاری از مددجویان نیازمند توان تأمین و پرداخت هزینه درمان را ندارند. مشکل دیگر تأمین هزینه و کمک‌هزینه برای پرداخت اجاره و رهن اتاق یا منزل برای مددجویان است، این مؤسسه مددجویی داشت که به دلیل نبود توان پرداخت برای اجاره در یک شاه‌لوله سیمانی آب زندگی می‌کرد که با هر گرفتاری بود توانستیم برای تأمین هزینه رهن منزل مددجو مبلغی جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به افزایش شدید کالاهای اساسی در کشور، گفت: اولین قشری که در وضعیت تورمی و افزایش قیمت‌ها با آسیب‌های فراوانی روبه‌رو شدند، نیازمندان جامعه هستند و همین افزایش گرانی‌های مواد اولیه باعث شده است که بسته‌های معیشتی در حداقل‌ترین میزان تهیه و توزیع شود.

مدیر مؤسسه خیریه مرصاد اظهار کرد: این گرانی‌ها باعث شده بسیاری از کودکان خانواده‌های تحت پوشش این مؤسسه دچار سوءتغذیه شوند و بسیاری از خانواده‌ها اعلام می‌کنند دیگر توان خرید یک بسته شیر خشک برای فرزندان خود را ندارند.

کد خبر 576697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.